Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Zastanawiam się od dłuższego czasu, czy jest sens używać mia_material_x w scenach, które nie wymagają operacji na passach. Z tego co widzę to całkiem sporo osób używa zwykłego blinn czy lambert z maya nodes [głównie mam na myśli tutoriale, making ofy itd.]. Kiedyś słyszałem, że za pomocą mia_material_x można osiągnać praktycznie taki sam efekt jak materiały maykowe, a nawet lepszy + mamy dostęp do passes. Jak to jest? Jak to wygląda w branży? Czy używa się głównie tego mia_material_x [/passes] czy stosuje się również zwykłe materiały maykowe typu blinn, phong czy lambert?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 941
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

standardowe materialy(lamber,blin) rowniez mozesz uzywac w render passach. mia_material_x nie jest obslugiwane w passach, dopiero jak przekonwertujesz go do mia_material_x_passes. Material_x dziala tylko pod mentalem taka glowna roznica. Z material x osiagniesz duzo ciekawszych efektow niz za pomoca blinna.

Napisano
  • Autor

wiem, że mia_material_x nie ma możliwości renderingu na passach, ale to kwestia "upgrade shader" - taki mój skrót myślowy. Głównie chodzi mi o to, czy rzeczywiście w "profesjonalnych" produkcjach wykorzystuje się takie materiały jak blinn czy lambert? Czy rzeczywiście można uzyskać za pomoca mia_material_x każdy rodzaj materiału?

Napisano

mia_material jest zdaje się dużo dokładniejszy, poprawny fizycznie i przeznaczony pod architekturę.

Napisano

np blinn ma mniejsze mozliwosci niz material_x wiec z lepszego shadera zrobisz gorszy w druga strone to nie dziala. Bo wylaczysz odbicia albo załamania swiatla, czy inne bajery ktore ci beda zbedne i gotowe akurat w danej sytuacji. W produkcji nie wiem jak to jest ale najwazniejszy zeby shader spelnial twoje oczekiwania, zeby reagowal jak chcesz w scenie. Liczy sie jakosc i czas to raczej wytyczne ktorymi sie warto kierowac, bo po co brac shader ktory liczy sie 2 razy dluzej mimo to ze dostajesz taki sam efekt jak za pomoca standardowego shadera. Nie znam zadnych testow wydajnosciowych shaderow ale wystarcza osobiste testy i bedizesz wiedzial jaki shader ci najlepiej pasuje do sceny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.