Napisano 23 Lipiec 201113 l Witam, mam pytanie: co zrobić by obiekt (kwadrat) był w środku "pełny" a nie jak w moim przypadku gdy usunę jakąś zewnętrzną część widać cały środek :( screen: http://imageshack.us/photo/my-images/194/avatarqf.png/
Napisano 23 Lipiec 201113 l Hihi. ;) Taka jest specyfika grafiki 3d że modeluje się tylko zewnętrzne powierzchnie obiektów w postaci siatki polygonów, reszta zawsze jest pusta w środku. Jedynym wyjątkiem jest modelowanie Voxelami ale maya i większość programów nie obsługuje takich technik. 3D-Coat potrafi ale i tak potem zam zamienia model na taką pustą "wydmuszkę". Jeśli chcesz robić wgłębienia w obiekcie żeby nie wyglądały jak dziury wycięte w kartonie to musisz to robić za pomocą opcji Extrude i wtłaczać te powierzchnie do wewnątrz. Poszukaj na Youtube tutoriali z podstawami maya.
Napisano 24 Lipiec 201113 l co do extrude to polecam wziąć go na hotkey bo bardzo często się przydaje
Napisano 24 Lipiec 201113 l Co do extude moim zdaniem hotkeys jest nie potrzebne... :P Szybciej jest PPM+shift+ruch na dół ;) A potem możesz "g" wciskać ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto