Skocz do zawartości

Problem z rozświetleniem sceny


sandramro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem początkująca i może to dla Was banalny problem, ale mam już oświetlony z zewnątrz obiekt i wszystko wygląda ok tylko nie potrafię Z rozświetlić tła, niebo i całe otocznie są straszne ciemne. Co mogę zrobić?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ale gdzie ustawić to mrsky?bo nei bardzo mogę to znaleźć?i tak to jest exterior a wkomponować w zdjęcia nieba to już w photoshopie pewnie?pierwszy raz coś takiego będę robić. a masz może jakies takie zdjęcie z niebem w kótre można by to było wkleić?

Dziękuję bardzo za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi o niebo i exterior, napiszę ci co ja bym zrobił.

 

Do eksteriora użyłbym światła fizycznego. Wchodzisz w create -> systems -> daylight. Kiedy zapyta czy włączyć photographic exposure control dajesz tak. W opcjach, które pojawią się w panelu ustawiasz dokładną porę i miejsce, które system ma symulować.

 

Kiedy już ustawisz oświetlenie, wchodzisz w menu rendering -> exposure control, wybierasz tam photographic exposure control i wczytujesz preset outdoor daylight i puszczasz render. W slotach environment automatycznie ustawi się fizyczne niebo mentala. Jeżeli znasz się na fotografii możesz też dodać tam winietki czy zrobić porządek z cieniami/przepaleniami.

 

Jeśli będziesz mieć z tym problem to pisz, pomogę ci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeju...dziękuję bardzo zaraz wszystko posprwdzam-jestem w szoku że ludzi eta bezinteresownie pomagają napawde dziękuję. Wiem że to nie temat na ten wątek ale może już wykorzystam Twoją dobroć- mam teksturkę witrażu zrobioną w photoshopie i za cholerę witraż nie chce mi się pokazać w scenie do jakiej mapy tą teksturkę przyporządkować?