Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jestem początkująca i może to dla Was banalny problem, ale mam już oświetlony z zewnątrz obiekt i wszystko wygląda ok tylko nie potrafię Z rozświetlić tła, niebo i całe otocznie są straszne ciemne. Co mogę zrobić?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

A co masz w slocie environment? Może wrzuć tam mrsky? Jeżeli to exterior to może wyrenderuj sobie alphę i wkomponuj w zdjęcie nieba?

Napisano

Ale gdzie ustawić to mrsky?bo nei bardzo mogę to znaleźć?i tak to jest exterior a wkomponować w zdjęcia nieba to już w photoshopie pewnie?pierwszy raz coś takiego będę robić. a masz może jakies takie zdjęcie z niebem w kótre można by to było wkleić?

Dziękuję bardzo za pomoc :)

Napisano

Jak chodzi o niebo i exterior, napiszę ci co ja bym zrobił.

 

Do eksteriora użyłbym światła fizycznego. Wchodzisz w create -> systems -> daylight. Kiedy zapyta czy włączyć photographic exposure control dajesz tak. W opcjach, które pojawią się w panelu ustawiasz dokładną porę i miejsce, które system ma symulować.

 

Kiedy już ustawisz oświetlenie, wchodzisz w menu rendering -> exposure control, wybierasz tam photographic exposure control i wczytujesz preset outdoor daylight i puszczasz render. W slotach environment automatycznie ustawi się fizyczne niebo mentala. Jeżeli znasz się na fotografii możesz też dodać tam winietki czy zrobić porządek z cieniami/przepaleniami.

 

Jeśli będziesz mieć z tym problem to pisz, pomogę ci.

Napisano

Jeju...dziękuję bardzo zaraz wszystko posprwdzam-jestem w szoku że ludzi eta bezinteresownie pomagają napawde dziękuję. Wiem że to nie temat na ten wątek ale może już wykorzystam Twoją dobroć- mam teksturkę witrażu zrobioną w photoshopie i za cholerę witraż nie chce mi się pokazać w scenie do jakiej mapy tą teksturkę przyporządkować?

Jeszcze raz mega bardzo dziękuję za pomoc :)

Napisano

To zależy jaki masz materiał. jeżeli chcesz przygotować poprawne fizycznie szkło możesz zastosować materiał arch&design. Ale Jeśli witraż jest skomplikowany powinien wystarczyć standard material z opcją translucency. Pokaż ten obrazek to zobaczymy.

Napisano

Kurcze ja za bardzo nie wiem jak go Tobie pokazać :( gapa ze mnie :( ale to jest najprostsza teksturka z użyciem filtra witrażu i folii i chmur... a o opcji translucency pierwszy raz słyszę :(ale jak w exposure cotrol właczyłam opcję outdoor nightime to wszystko ładnie wyszlo -dziękuję tylko niebo żółtawe a ja chciałam takie cienoniebieskie ale jakoś dam radę :)

Napisano

A w ogóle ten witraż ma świecić od środka i prześwietlać szybę czyli trzeba by było ustawić go na przepuszczający światło czy zrobić jako element świecący?Spoko...jak już się pewnie domyśliłeś.. nie wiem jak zrobić ani jedno ani drugie ;)

Napisano

Jak ustawisz sobie w daylight system odpowiednią porę dnia lub nocy to niebo będzie niebieskie. Do tego w exposure control ustawiasz sobie ekspozycję po liczbie Ev i dopasowujesz do tegop co chcesz uzyskać. Tutaj masz tabelę wartości, wybierz odpowiednią.

 

Co do witraża to spróbuj ustawić w materiale arch&design preset thin wall glass, a swoją mapkę wrzuć do slotu refraction (albo refract? nie pamiętam). Do tego warto dodać mapkę bump, która powinna dodać detalu światłu.

Napisano

Dzięki za tabelkę- bardzo mi się przyda, ale mam coś takiego:

Floodlit buildings, monuments, and fountains 3–5

The Moon,c altitude > 40°

Full 15

 

jak zastosuję 15 to obraz jest cieny bo sztuczne oświetlenie w ogóle nie działa.

Ja już nie wiem co ja źle robię...pewnie tracisz cierpliwość już co?

A z tym witrażem jeszcze pokombinuję coś bo na razie nic mi mądrego nie wychodzi...

Ale bardzo jestem wdzięczna za pomoc :)

Napisano

A sztuczne oświetlenie jakie? Do takich rzeczy używam photometric lights, wtedy kiedy mam włączoną kontrolę ekspozycji. To pewnie powód.

Druga sprawa to skala. Dziwne rzeczy w daylight system dzieją się kiedy na przykład duży hotel ma w maksie 10cm. Sprawdź, może to jest powód. Sprawdź też czy w units setup masz ustawione jednostki fizyczne. Jeśli generic units to zmień na cm.

Napisano

No tak budyneczek był malutki - o podstawach zapomnialam :) teraz jest ok wszystko -dziekuje :)

ale z tym witrażem się nie uporałam, masz jakieś nowe pomysły? ;)

Napisano

Mam ten co mówiłem. Preset thin wall+ mapka do refract. Tylko zmapuj tę szybę najpierw. Jeżeli szyba ma grubość to preset phisical glass.

Napisano

Nadaj planeowi grubość i wrzuć materiał arch&design. Wrzuć preseta phisical glass. Zdesaturuj sobie tę mapkę i podbij kontrast, a potem wrzuć do mapki bump. Potem oryginalną mapkę daj sobie do refract. Żeby otrzymać stricte efekt witraża musiałabyś chyba wymodelować sobie te łączenia na jakichś splineach.

Napisano

ty mówisz o plane a ja mam fixed window przekonwertowane na edit mesh i szybe traktuje jako osobny element ale ustawilam grubosc szyby przy tworzeniu okna...

Napisano

Sprawdziłem. Z Phisical glass to nie zadziała. Musisz dać na plane'a (bez grubości) thin glass i wrzucić mapkę w refract. Ale wtedy nie będzie kaustyki niestety.

Napisano

Możesz wrzucić na osobnego plane'a jakiś materiał z alphą zrobioną z tego obrazka, który będzie udawał te żeliwne ramki. Musisz tylko w świetle włączyć cienie raytraced, żeby przepuścił to światło. Jeżeli to nie wystarczy to chyba pozostanie jedynie wymodelowanie ich.

Napisano

Ok jak nałożę na zwykłego plane'a to pojawia się mapka i wygląda lepiej ale nie przepuszcza światła. gdzie mam włączyć te cienie raytraced? Dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności