sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Witam, Jestem początkująca i może to dla Was banalny problem, ale mam już oświetlony z zewnątrz obiekt i wszystko wygląda ok tylko nie potrafię Z rozświetlić tła, niebo i całe otocznie są straszne ciemne. Co mogę zrobić? Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 A co masz w slocie environment? Może wrzuć tam mrsky? Jeżeli to exterior to może wyrenderuj sobie alphę i wkomponuj w zdjęcie nieba?
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 Ale gdzie ustawić to mrsky?bo nei bardzo mogę to znaleźć?i tak to jest exterior a wkomponować w zdjęcia nieba to już w photoshopie pewnie?pierwszy raz coś takiego będę robić. a masz może jakies takie zdjęcie z niebem w kótre można by to było wkleić? Dziękuję bardzo za pomoc :)
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Jak chodzi o niebo i exterior, napiszę ci co ja bym zrobił. Do eksteriora użyłbym światła fizycznego. Wchodzisz w create -> systems -> daylight. Kiedy zapyta czy włączyć photographic exposure control dajesz tak. W opcjach, które pojawią się w panelu ustawiasz dokładną porę i miejsce, które system ma symulować. Kiedy już ustawisz oświetlenie, wchodzisz w menu rendering -> exposure control, wybierasz tam photographic exposure control i wczytujesz preset outdoor daylight i puszczasz render. W slotach environment automatycznie ustawi się fizyczne niebo mentala. Jeżeli znasz się na fotografii możesz też dodać tam winietki czy zrobić porządek z cieniami/przepaleniami. Jeśli będziesz mieć z tym problem to pisz, pomogę ci.
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 Jeju...dziękuję bardzo zaraz wszystko posprwdzam-jestem w szoku że ludzi eta bezinteresownie pomagają napawde dziękuję. Wiem że to nie temat na ten wątek ale może już wykorzystam Twoją dobroć- mam teksturkę witrażu zrobioną w photoshopie i za cholerę witraż nie chce mi się pokazać w scenie do jakiej mapy tą teksturkę przyporządkować? Jeszcze raz mega bardzo dziękuję za pomoc :)
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 To zależy jaki masz materiał. jeżeli chcesz przygotować poprawne fizycznie szkło możesz zastosować materiał arch&design. Ale Jeśli witraż jest skomplikowany powinien wystarczyć standard material z opcją translucency. Pokaż ten obrazek to zobaczymy.
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 Kurcze ja za bardzo nie wiem jak go Tobie pokazać :( gapa ze mnie :( ale to jest najprostsza teksturka z użyciem filtra witrażu i folii i chmur... a o opcji translucency pierwszy raz słyszę :(ale jak w exposure cotrol właczyłam opcję outdoor nightime to wszystko ładnie wyszlo -dziękuję tylko niebo żółtawe a ja chciałam takie cienoniebieskie ale jakoś dam radę :)
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 A w ogóle ten witraż ma świecić od środka i prześwietlać szybę czyli trzeba by było ustawić go na przepuszczający światło czy zrobić jako element świecący?Spoko...jak już się pewnie domyśliłeś.. nie wiem jak zrobić ani jedno ani drugie ;)
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Jak ustawisz sobie w daylight system odpowiednią porę dnia lub nocy to niebo będzie niebieskie. Do tego w exposure control ustawiasz sobie ekspozycję po liczbie Ev i dopasowujesz do tegop co chcesz uzyskać. Tutaj masz tabelę wartości, wybierz odpowiednią. Co do witraża to spróbuj ustawić w materiale arch&design preset thin wall glass, a swoją mapkę wrzuć do slotu refraction (albo refract? nie pamiętam). Do tego warto dodać mapkę bump, która powinna dodać detalu światłu.
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 Dzięki za tabelkę- bardzo mi się przyda, ale mam coś takiego: Floodlit buildings, monuments, and fountains 3–5 The Moon,c altitude > 40° Full 15 jak zastosuję 15 to obraz jest cieny bo sztuczne oświetlenie w ogóle nie działa. Ja już nie wiem co ja źle robię...pewnie tracisz cierpliwość już co? A z tym witrażem jeszcze pokombinuję coś bo na razie nic mi mądrego nie wychodzi... Ale bardzo jestem wdzięczna za pomoc :)
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 A sztuczne oświetlenie jakie? Do takich rzeczy używam photometric lights, wtedy kiedy mam włączoną kontrolę ekspozycji. To pewnie powód. Druga sprawa to skala. Dziwne rzeczy w daylight system dzieją się kiedy na przykład duży hotel ma w maksie 10cm. Sprawdź, może to jest powód. Sprawdź też czy w units setup masz ustawione jednostki fizyczne. Jeśli generic units to zmień na cm.
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 No tak budyneczek był malutki - o podstawach zapomnialam :) teraz jest ok wszystko -dziekuje :) ale z tym witrażem się nie uporałam, masz jakieś nowe pomysły? ;)
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Mam ten co mówiłem. Preset thin wall+ mapka do refract. Tylko zmapuj tę szybę najpierw. Jeżeli szyba ma grubość to preset phisical glass.
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 Kurcze...ale w ogóle tej mapy nie widać po renderze, jakby nie było tego witrażu tylko gładka szyba?
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Wrzuć ten obrazek na imageshack i pokaż w takim razie.
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 Ok- tu jest http://img62.imageshack.us/img62/5294/witra.jpg Dziękuję na maxa
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Nadaj planeowi grubość i wrzuć materiał arch&design. Wrzuć preseta phisical glass. Zdesaturuj sobie tę mapkę i podbij kontrast, a potem wrzuć do mapki bump. Potem oryginalną mapkę daj sobie do refract. Żeby otrzymać stricte efekt witraża musiałabyś chyba wymodelować sobie te łączenia na jakichś splineach.
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 Probuje tak zrobić ale gdzie jest bump w arch@design?w geral maps nie ma? Dzięki jeszcze raz
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 wszystko zrobiłam jak piszesz a szybka czarna...
sandramro Napisano 24 Lipiec 2011 Autor Napisano 24 Lipiec 2011 ty mówisz o plane a ja mam fixed window przekonwertowane na edit mesh i szybe traktuje jako osobny element ale ustawilam grubosc szyby przy tworzeniu okna...
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Sprawdziłem. Z Phisical glass to nie zadziała. Musisz dać na plane'a (bez grubości) thin glass i wrzucić mapkę w refract. Ale wtedy nie będzie kaustyki niestety.
Lucek Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Możesz wrzucić na osobnego plane'a jakiś materiał z alphą zrobioną z tego obrazka, który będzie udawał te żeliwne ramki. Musisz tylko w świetle włączyć cienie raytraced, żeby przepuścił to światło. Jeżeli to nie wystarczy to chyba pozostanie jedynie wymodelowanie ich.
sandramro Napisano 25 Lipiec 2011 Autor Napisano 25 Lipiec 2011 Ok jak nałożę na zwykłego plane'a to pojawia się mapka i wygląda lepiej ale nie przepuszcza światła. gdzie mam włączyć te cienie raytraced? Dzięki :)
sandramro Napisano 25 Lipiec 2011 Autor Napisano 25 Lipiec 2011 Ale gdzie?Jak ustawiam target light to w zakładkach?tylko w którym miejscu?
sandramro Napisano 25 Lipiec 2011 Autor Napisano 25 Lipiec 2011 A tak sobie pomyślałam może byłoby lepiej przez self illumination tylko za bardzo nei wiem jak to ustawić zeby mapka była nadal widoczna?
sandramro Napisano 25 Lipiec 2011 Autor Napisano 25 Lipiec 2011 Udało się :) Dzięki bardzo wielkie za pomoc i cierpliwość :) jeszcze dużooo się musze uczyc :-)
Lucek Napisano 25 Lipiec 2011 Napisano 25 Lipiec 2011 Pokaż efekt przynajmniej. Może stworzyłem potwora:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się