Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Jestem początkująca i może to dla Was banalny problem, ale mam już oświetlony z zewnątrz obiekt i wszystko wygląda ok tylko nie potrafię Z rozświetlić tła, niebo i całe otocznie są straszne ciemne. Co mogę zrobić?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)

  • Odpowiedzi 29
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A co masz w slocie environment? Może wrzuć tam mrsky? Jeżeli to exterior to może wyrenderuj sobie alphę i wkomponuj w zdjęcie nieba?

Napisano
  • Autor

Ale gdzie ustawić to mrsky?bo nei bardzo mogę to znaleźć?i tak to jest exterior a wkomponować w zdjęcia nieba to już w photoshopie pewnie?pierwszy raz coś takiego będę robić. a masz może jakies takie zdjęcie z niebem w kótre można by to było wkleić?

Dziękuję bardzo za pomoc :)

Napisano

Jak chodzi o niebo i exterior, napiszę ci co ja bym zrobił.

 

Do eksteriora użyłbym światła fizycznego. Wchodzisz w create -> systems -> daylight. Kiedy zapyta czy włączyć photographic exposure control dajesz tak. W opcjach, które pojawią się w panelu ustawiasz dokładną porę i miejsce, które system ma symulować.

 

Kiedy już ustawisz oświetlenie, wchodzisz w menu rendering -> exposure control, wybierasz tam photographic exposure control i wczytujesz preset outdoor daylight i puszczasz render. W slotach environment automatycznie ustawi się fizyczne niebo mentala. Jeżeli znasz się na fotografii możesz też dodać tam winietki czy zrobić porządek z cieniami/przepaleniami.

 

Jeśli będziesz mieć z tym problem to pisz, pomogę ci.

Napisano
  • Autor

Jeju...dziękuję bardzo zaraz wszystko posprwdzam-jestem w szoku że ludzi eta bezinteresownie pomagają napawde dziękuję. Wiem że to nie temat na ten wątek ale może już wykorzystam Twoją dobroć- mam teksturkę witrażu zrobioną w photoshopie i za cholerę witraż nie chce mi się pokazać w scenie do jakiej mapy tą teksturkę przyporządkować?

Jeszcze raz mega bardzo dziękuję za pomoc :)

Napisano

To zależy jaki masz materiał. jeżeli chcesz przygotować poprawne fizycznie szkło możesz zastosować materiał arch&design. Ale Jeśli witraż jest skomplikowany powinien wystarczyć standard material z opcją translucency. Pokaż ten obrazek to zobaczymy.

Napisano
  • Autor

Kurcze ja za bardzo nie wiem jak go Tobie pokazać :( gapa ze mnie :( ale to jest najprostsza teksturka z użyciem filtra witrażu i folii i chmur... a o opcji translucency pierwszy raz słyszę :(ale jak w exposure cotrol właczyłam opcję outdoor nightime to wszystko ładnie wyszlo -dziękuję tylko niebo żółtawe a ja chciałam takie cienoniebieskie ale jakoś dam radę :)

Napisano
  • Autor

A w ogóle ten witraż ma świecić od środka i prześwietlać szybę czyli trzeba by było ustawić go na przepuszczający światło czy zrobić jako element świecący?Spoko...jak już się pewnie domyśliłeś.. nie wiem jak zrobić ani jedno ani drugie ;)

Napisano

Jak ustawisz sobie w daylight system odpowiednią porę dnia lub nocy to niebo będzie niebieskie. Do tego w exposure control ustawiasz sobie ekspozycję po liczbie Ev i dopasowujesz do tegop co chcesz uzyskać. Tutaj masz tabelę wartości, wybierz odpowiednią.

 

Co do witraża to spróbuj ustawić w materiale arch&design preset thin wall glass, a swoją mapkę wrzuć do slotu refraction (albo refract? nie pamiętam). Do tego warto dodać mapkę bump, która powinna dodać detalu światłu.

Napisano
  • Autor

Dzięki za tabelkę- bardzo mi się przyda, ale mam coś takiego:

Floodlit buildings, monuments, and fountains 3–5

The Moon,c altitude > 40°

Full 15

 

jak zastosuję 15 to obraz jest cieny bo sztuczne oświetlenie w ogóle nie działa.

Ja już nie wiem co ja źle robię...pewnie tracisz cierpliwość już co?

A z tym witrażem jeszcze pokombinuję coś bo na razie nic mi mądrego nie wychodzi...

Ale bardzo jestem wdzięczna za pomoc :)

Napisano

A sztuczne oświetlenie jakie? Do takich rzeczy używam photometric lights, wtedy kiedy mam włączoną kontrolę ekspozycji. To pewnie powód.

Druga sprawa to skala. Dziwne rzeczy w daylight system dzieją się kiedy na przykład duży hotel ma w maksie 10cm. Sprawdź, może to jest powód. Sprawdź też czy w units setup masz ustawione jednostki fizyczne. Jeśli generic units to zmień na cm.

Napisano
  • Autor

No tak budyneczek był malutki - o podstawach zapomnialam :) teraz jest ok wszystko -dziekuje :)

ale z tym witrażem się nie uporałam, masz jakieś nowe pomysły? ;)

Napisano

Mam ten co mówiłem. Preset thin wall+ mapka do refract. Tylko zmapuj tę szybę najpierw. Jeżeli szyba ma grubość to preset phisical glass.

Napisano
  • Autor

Kurcze...ale w ogóle tej mapy nie widać po renderze, jakby nie było tego witrażu tylko gładka szyba?

Napisano

Nadaj planeowi grubość i wrzuć materiał arch&design. Wrzuć preseta phisical glass. Zdesaturuj sobie tę mapkę i podbij kontrast, a potem wrzuć do mapki bump. Potem oryginalną mapkę daj sobie do refract. Żeby otrzymać stricte efekt witraża musiałabyś chyba wymodelować sobie te łączenia na jakichś splineach.

Napisano
  • Autor

Probuje tak zrobić ale gdzie jest bump w arch@design?w geral maps nie ma?

Dzięki jeszcze raz

Napisano
  • Autor

ty mówisz o plane a ja mam fixed window przekonwertowane na edit mesh i szybe traktuje jako osobny element ale ustawilam grubosc szyby przy tworzeniu okna...

Napisano

Sprawdziłem. Z Phisical glass to nie zadziała. Musisz dać na plane'a (bez grubości) thin glass i wrzucić mapkę w refract. Ale wtedy nie będzie kaustyki niestety.

Napisano

Możesz wrzucić na osobnego plane'a jakiś materiał z alphą zrobioną z tego obrazka, który będzie udawał te żeliwne ramki. Musisz tylko w świetle włączyć cienie raytraced, żeby przepuścił to światło. Jeżeli to nie wystarczy to chyba pozostanie jedynie wymodelowanie ich.

Napisano
  • Autor

Ok jak nałożę na zwykłego plane'a to pojawia się mapka i wygląda lepiej ale nie przepuszcza światła. gdzie mam włączyć te cienie raytraced? Dzięki :)

Napisano
  • Autor

A tak sobie pomyślałam może byłoby lepiej przez self illumination tylko za bardzo nei wiem jak to ustawić zeby mapka była nadal widoczna?

Napisano
  • Autor

Udało się :) Dzięki bardzo wielkie za pomoc i cierpliwość :)

jeszcze dużooo się musze uczyc :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności