Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Tym razem trafiłem na błąd którego wogóle się nie spodziewałem. Przy renderingu wyszły mi takie czarne plamy

 

03.jpg

 

z tego co patrzyłem normal nie są odwrócone w viewporcie wyświetla się normalnie

 

01.JPG

 

co ciekawe takie plamy pokazują się tylko po użyciu chamfer na krawędziach. Póki go nie użyję rendering jest ok. Błąd pokazuje się zarówno w standardowym scanline jak i w vray.

Tutaj są siatki modelu z chamferem

 

02-1.JPG

 

i bez (wiem, że te linie niektóre nie potrzebne ale wzięły się z tąd, że obiekt stworzyłem ze splajnów które extrudowałem, a przy konwercie na editable poly pojawiły się te niepotrzebne linie i nie wiem jak je usunąć)

 

03.JPG

 

Wie ktoś co z tym zrobić i/lub jak usunąć te nie potrzebne linie?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz wszystkie vertexy daj connect to zobaczysz na czym cały pic polega.

Stawiam na to, że się trójkąty porobiły w nieodpowiedni sposób.

Napisano

a jednak normale :P dzięki piko84

zostało parę takich linii jeszcze, ale nie wiem jak je zaznaczyć, żeby dać break w edit normals, więc może ktoś wie??

 

04.jpg

 

I dodatkowa pytanie. Z tą siatką nie da się już nic zrobić? Bo po użyciu connect na wszystkich vertexach stałą się okropna :P

 

05-1.JPG

Napisano

Jeżeli źle mówię to mnie poprawcie, ale zauważyłem, że nie trzeba łączyć vertexow tylko wystarczy bez tego zaznaczyć całą ściankę i dać edit normals/break i wszystko działa bez psucia siatki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności