PCCOREDUO Napisano 30 Lipiec 2011 Napisano 30 Lipiec 2011 Witam. Tym razem trafiłem na błąd którego wogóle się nie spodziewałem. Przy renderingu wyszły mi takie czarne plamy z tego co patrzyłem normal nie są odwrócone w viewporcie wyświetla się normalnie co ciekawe takie plamy pokazują się tylko po użyciu chamfer na krawędziach. Póki go nie użyję rendering jest ok. Błąd pokazuje się zarówno w standardowym scanline jak i w vray. Tutaj są siatki modelu z chamferem i bez (wiem, że te linie niektóre nie potrzebne ale wzięły się z tąd, że obiekt stworzyłem ze splajnów które extrudowałem, a przy konwercie na editable poly pojawiły się te niepotrzebne linie i nie wiem jak je usunąć) Wie ktoś co z tym zrobić i/lub jak usunąć te nie potrzebne linie? Pozdrawiam
piko84 Napisano 30 Lipiec 2011 Napisano 30 Lipiec 2011 Zaznacz wszystkie vertexy daj connect to zobaczysz na czym cały pic polega. Stawiam na to, że się trójkąty porobiły w nieodpowiedni sposób.
PCCOREDUO Napisano 30 Lipiec 2011 Autor Napisano 30 Lipiec 2011 a jednak normale :P dzięki piko84 zostało parę takich linii jeszcze, ale nie wiem jak je zaznaczyć, żeby dać break w edit normals, więc może ktoś wie?? I dodatkowa pytanie. Z tą siatką nie da się już nic zrobić? Bo po użyciu connect na wszystkich vertexach stałą się okropna :P
PCCOREDUO Napisano 31 Lipiec 2011 Autor Napisano 31 Lipiec 2011 Jeżeli źle mówię to mnie poprawcie, ale zauważyłem, że nie trzeba łączyć vertexow tylko wystarczy bez tego zaznaczyć całą ściankę i dać edit normals/break i wszystko działa bez psucia siatki :)
porti Napisano 31 Lipiec 2011 Napisano 31 Lipiec 2011 fajnie by było gdyby ktoś mądry wypowiedział się tu na temat poprawnej topologii :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się