Napisano 2 Sierpień 201113 l Potrzebuje tutoriala, bądź podpowiedzi w jaki sposób zrobić panoramę sferyczną. Dokładnie chodzi o kule albo sześcian ze zdjęciem panoramicznym w środku. Poszukuje jak najprostszego sposobu. Widziałem program CopperCube, który właśnie robi w 99,9% to czego chce, tylko nie zapisuje tego w formacie obj. Dzięki za podpowiedzi:)
Napisano 3 Sierpień 201113 l coś mi się wydaje ze pomyliłeś definicje... format .obj to format przechowujący dane z siatką geometryczną 3D, a panorama sferyczna w CopperCube to tylko i wyłącznie zniekształcenie obrazu przy pomocy wirtualnej soczewki lub kamery. To tak jakbyś chciał uzyskać zdjęcie panoramiczne przy pomocy samego body od Canona lub innego aparatu... samo body nie wystarczy trzeba dokupić odpowiedni obiektyw aby zrobić zdjęcie panoramiczne, ale w przypadku obj nic takiego nie dokupisz. Musiałbyś pogadać z jakimś programistą czy jest coś takiego wykonalne, bo na rynku obecnie o niczym takim nie słyszałem. Chyba, że może to jest zbliżone to twojego wyobrażenia panoramy sferycznej > http://www2.polskieradio.pl/blogi/golawski/artykul179618.html _
Napisano 5 Sierpień 201113 l Autor Ale chyba jest możliwe zapisanie kuli ze zdjęciem w środku w formacie .obj? Program docelowy potrzebuje właśnie tego formatu. Chce po prostu sprawdzić czy możliwe jest potem ustawienie się w środku kuli i oglądanie sfery.
Napisano 5 Sierpień 201113 l Ja to robię inaczej,renderuje kamerą sferyczną 360stopni.zapisuję w jpg ten render,włączam program pono2vr wczytuje tego jpega i gotowe Możesz zapisać w html lub flash,jeśli jednak musi być obi to Zrób tak samo jak pisałem tylko w 3dmaxie Stworz sphere i nałóż ten wcześniej zrobiony render jak teksture,na koniec zapisz w obi stworzoną sphere. Pozdrawiam
Napisano 5 Sierpień 201113 l Autor Dzięki za podpowiedź;) Tylko nie bardzo wiem jak nałożyć teksturę od środka kuli;/ Poproszę o przykład.
Napisano 5 Sierpień 201113 l Max sam tworzy panoramy sferyczne , które można potem "przeglądać" np Quicktimem. Możesz się obracać wewnątrz takiej sfery przybliżać i oddalać. A jeżeli chcesz to przygotować za pomocą innego programu (potrzebny .obj) to moim zdaniem i tak musisz najpierw wyrenderować obraz "sferyczny" a następnie nałożyc na kulę i nadać odpowiednie mapowanie. Na szybko i na próbę sprawdź standardowe materiały HDRI z maxa. Tam są właśnie mapy sferyczne. Edit. Przeoczyłem fakt , ze twoje oprogramowanie to Maya. Tak więc moje rady raczej do kosa. Edytowane 5 Sierpień 201113 l przez Dynamico
Napisano 5 Sierpień 201113 l Dzięki za podpowiedź;) Tylko nie bardzo wiem jak nałożyć teksturę od środka kuli;/ Poproszę o przykład. Editable poly dla kuli zaznaczasz wszystkie poly i przewracasz nałożoną wcześniej texture opcją flip,dzięki temu textura będzie widoczna od środka kuli. Pozdrawiam
Napisano 7 Sierpień 201113 l Autor Editable poly dla kuli zaznaczasz wszystkie poly i przewracasz nałożoną wcześniej texture opcją flip,dzięki temu textura będzie widoczna od środka kuli. Pozdrawiam Zrobiłem dokładnie tak jak kazałeś i wszystko ładnie zadziałało. Wielkie dzięki wszystkim za czas i pomoc;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto