Jump to content

Panorama Sferyczna


Vincent
 Share

Recommended Posts

Potrzebuje tutoriala, bądź podpowiedzi w jaki sposób zrobić panoramę sferyczną. Dokładnie chodzi o kule albo sześcian ze zdjęciem panoramicznym w środku. Poszukuje jak najprostszego sposobu. Widziałem program CopperCube, który właśnie robi w 99,9% to czego chce, tylko nie zapisuje tego w formacie obj. Dzięki za podpowiedzi:)

Link to comment
Share on other sites

coś mi się wydaje ze pomyliłeś definicje... format .obj to format przechowujący dane z siatką geometryczną 3D, a panorama sferyczna w CopperCube to tylko i wyłącznie zniekształcenie obrazu przy pomocy wirtualnej soczewki lub kamery.

 

To tak jakbyś chciał uzyskać zdjęcie panoramiczne przy pomocy samego body od Canona lub innego aparatu... samo body nie wystarczy trzeba dokupić odpowiedni obiektyw aby zrobić zdjęcie panoramiczne, ale w przypadku obj nic takiego nie dokupisz. Musiałbyś pogadać z jakimś programistą czy jest coś takiego wykonalne, bo na rynku obecnie o niczym takim nie słyszałem.

 

Chyba, że może to jest zbliżone to twojego wyobrażenia panoramy sferycznej > http://www2.polskieradio.pl/blogi/golawski/artykul179618.html

 

 

 

_

Link to comment
Share on other sites

Ale chyba jest możliwe zapisanie kuli ze zdjęciem w środku w formacie .obj? Program docelowy potrzebuje właśnie tego formatu. Chce po prostu sprawdzić czy możliwe jest potem ustawienie się w środku kuli i oglądanie sfery.

Link to comment
Share on other sites

Ja to robię inaczej,renderuje kamerą sferyczną 360stopni.zapisuję w jpg ten render,włączam program pono2vr wczytuje tego jpega i gotowe Możesz zapisać w html lub flash,jeśli jednak musi być obi to Zrób tak samo jak pisałem tylko w 3dmaxie Stworz sphere i nałóż ten wcześniej zrobiony render jak teksture,na koniec zapisz w obi stworzoną sphere.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Max sam tworzy panoramy sferyczne , które można potem "przeglądać" np Quicktimem. Możesz się obracać wewnątrz takiej sfery przybliżać i oddalać. A jeżeli chcesz to przygotować za pomocą innego programu (potrzebny .obj) to moim zdaniem i tak musisz najpierw wyrenderować obraz "sferyczny" a następnie nałożyc na kulę i nadać odpowiednie mapowanie. Na szybko i na próbę sprawdź standardowe materiały HDRI z maxa. Tam są właśnie mapy sferyczne.

 

Edit.

Przeoczyłem fakt , ze twoje oprogramowanie to Maya. Tak więc moje rady raczej do kosa.

Edited by Dynamico
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź;) Tylko nie bardzo wiem jak nałożyć teksturę od środka kuli;/ Poproszę o przykład.

 

Editable poly dla kuli zaznaczasz wszystkie poly i przewracasz nałożoną wcześniej texture opcją flip,dzięki temu textura będzie widoczna od środka kuli.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Editable poly dla kuli zaznaczasz wszystkie poly i przewracasz nałożoną wcześniej texture opcją flip,dzięki temu textura będzie widoczna od środka kuli.

Pozdrawiam

 

Zrobiłem dokładnie tak jak kazałeś i wszystko ładnie zadziałało. Wielkie dzięki wszystkim za czas i pomoc;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy