placebo29 Napisano 3 Sierpień 2011 Napisano 3 Sierpień 2011 Witam!!! Chciałbym przedstawić kuchnię. W/g mnie brakuje realizmu którego nie mogę wydobyć. Obrazek kuchni posiada nałożony pass AO w PS'ie z lekkim rozjasnieniem. Ustawienia sceny w załącznikach. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co do poprawy tej wizki. Pozdrawiam:) Soft: 3D max 2011, V-ray 2.00.02 , Photoshop.
placebo29 Napisano 3 Sierpień 2011 Autor Napisano 3 Sierpień 2011 Tutaj jeszcze reszta ustawień sceny. pzdr.
placebo29 Napisano 3 Sierpień 2011 Autor Napisano 3 Sierpień 2011 Obrazek renderował się na tych ustawieniach 4,5h to dlatego, że mój sprzęt osiągnął w teście Cinebench'u tylko wartość 0.88 :( Pozdrawiam.
maksymilian. Napisano 4 Sierpień 2011 Napisano 4 Sierpień 2011 Nie jestem specem od renderingu ale ja spróbowałbym zrobić to mniej więcej tak: w zakładce adaptice DMC image sampler: min: 2 max: 8 color mapping: type: exponential wszystkie wartości na 1.0 irradiance map: preset zmień na medium light cache: subdivs: 1000 sample size: 0,002 i ostatnia zakładka DMC sampler: noise threshold: 0,002 Zmień kamerę na vray physical camera. będziesz mógł kombinować z wartościami przysłony, migawki i ISO żeby odpowiednio oświetlić scenę. Kuchnia sama w sobie całkiem fajna. Powodzenia
ItalianCopper Napisano 6 Sierpień 2011 Napisano 6 Sierpień 2011 Strasznie ogromniasta ta kuchnia, wrzuć tam może jakiś stół i krzesła przy lewej ścianie. A, i przy tych lampkach naściennych czarna otchłań widoczna od spodu też nie gra najlepiej. W zasadzie nie do końca wiadomo czy one mają jakieś denko czy nie wpuszczają tam w ogóle światła.
plasti Napisano 6 Sierpień 2011 Napisano 6 Sierpień 2011 po pierwsze to vray sun, a raczej jego brak, a druga rzecz to shadery, no i nie od razu bedziesz sadzic fotoreale, i raczej tez nikt nie poradzi ci "one click" sposobu, musisz sie opierac na realnych fotkach, duzo cwiczyc i stosowac duzo roznych sposobow, rozwiazan
s_vimes Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 Po pierwsze w zakładce vray environment wyłacz wszytkie opcje wogóle ja pomiń w tym renderze. Nastepnie wrzuc vraysun pozwól aby został dodadan mapa vraysky pamietaj o tym aby ja przeciagnać do edytora materiału i tam właczyc a takze odpowiednio ustawić, co do parametrów słonca na poczatek mozesz zostawic takie jak sa po wstawieniu ale warto zwrócic uwage na dwa z nich intensity miltiplier odpowiedzialny za jasnośc i size multiplier odpowiedzialny za cienie im wieksza wartośc tym masz cienie bardziej mikkie odpowiadajce dniom zacmurzonym teraz nalezy sie zabrac za swiatła: światło to przed kamera mozesz na razie wyłaczyc nastepnie swiatła w oknach powinny miec właczone wszytkie trzy Affect nastepnie włacz parametr skyportal z opcja simple, Teraz warto jest sprawdzic czy materiał jaki zatosowałes na szyby ma właczona opcje affect shadows bo u ciebie swiatło siedzi w oknach a nie wpada do srodka. Kolejna rzecza jest zmiana kamery jak wspomniał Maksymilian oczywiście tu musisz zwrócic uwage na kilka parametrów boalbo zaraz po wstawieniu wszytko bedzie za ciemna albo spalony obraz dobrz jest w kamerze nastepujae parametry od razu white balance na custom albo neural jesli chodzi o barwe to bedziesz musiał sam dobrac co ci bedzie odpowiadało na razie zostaw ta co jest , opcja vigneting na zakres miedzy 0,32 a 0,39 za jasnośc odpowiadaj parametry shuter speed im mniejszy tym jasniej lejny to film sped standard ISO z aparatów fotograficznych, a takze f- number jasność obiektywu tu ci nie podam co jest najleprze bedziesz musiał eksperymentowac. Co do ustawiń rendera to polecam bo masz wolniejszy sprzet zostąc na parametrach adaptice DMC image sampler 1-4 nie kombinowac aby nie spowalniac sprzetu, dalej ustawic lineara w color maping z nastepujacymi ustawieniami np 08;1,4;16 oczywiście pierwszy parametr mozes ustawic np na 2 wyłacz takze tu opcje subpixel maping natomiast dobtrze jak właczysz clumpa teraz dalej irr zostaw tak jak masz, light cache:subdivs: 1000 sample size: 0,02 tu warto takze ustawic parametr number of phase na zgodny z iloscia rdzeni natomiast w ostatniej zakładce DMC sampler aa ustawic na 0,35 a nt 0,01 na poczatek nie hcesz obciażac kompa i robic w miare szybko podgladówki mozan jeszcze zrobic jedna zmiane w ustawieniach Irr właczyc custom a nastepnie -4, -3 a pozosytałe parametry ustawiasz na 0,4 dzieki temu bedziesz robił szybko rendery. Mam jeszcze pytanie ile masz ramu? a ogólnie kuchni ma niezły potencjał tylko trzeba go wyciagnać
placebo29 Napisano 30 Sierpień 2011 Autor Napisano 30 Sierpień 2011 (edytowane) Dziekuję bardzo s_vimes za tak szczegółowe podpowiedzi!! Oczywiście wszystkie sugestie wypróbuję i dam znać o postępach. Mam 4GB ramu system 64-bit 3D max 2011 Vray 2.00 . Mam jeszcze pytanie dlaczego należy ustawić DMC sampler na wartość 0,35 defaultowo jest chyba na 0,85? pozdrawiam :) Na razie wychodzi nieciekawie więc zmieniam całkowicie materiały i trochę to potrwa:( Edytowane 1 Wrzesień 2011 przez placebo29
s_vimes Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 (edytowane) przy takim ustawieniu masz w miare ensowne wygładzanie rendera takzebyc nie musiał sie bac tego co wyjdzie wpróbach zreszta w końcowym renderz mozna ustawic ten parametr na 0,35 a tresholfd na 0,001 ale masz wtedy jak w banku ze bedzie strasznie długo sie liczył. Zmień jeszcze jeden parametr w ostatniej zakładce dynamic memory limit ustaw na 1500 a w render region division na 32. I jak robisz próbne rendery to warto je robic w małych rozdziałkach. Co do czasu jaki ci sie to liczyło to dlatego ze miałes troche poprzeginane ustwaienia co prawda nawet przy srednich parametrach moze sie liczyc nawet dwa dni na super maszynie jak cos masz dac do druku wielkoformatowego takze eksperymentuj życze udanej zabawy i bede czekał co wyjdzie wrzuciłem takie na szybko renderki w takim własnie ustawieniu raz 35 raz 85 bez materiałow i w kolorze Edytowane 30 Sierpień 2011 przez s_vimes
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się