Napisano 3 Sierpień 201113 l Witam!!! Chciałbym przedstawić kuchnię. W/g mnie brakuje realizmu którego nie mogę wydobyć. Obrazek kuchni posiada nałożony pass AO w PS'ie z lekkim rozjasnieniem. Ustawienia sceny w załącznikach. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co do poprawy tej wizki. Pozdrawiam:) Soft: 3D max 2011, V-ray 2.00.02 , Photoshop.
Napisano 3 Sierpień 201113 l Autor Obrazek renderował się na tych ustawieniach 4,5h to dlatego, że mój sprzęt osiągnął w teście Cinebench'u tylko wartość 0.88 :( Pozdrawiam.
Napisano 4 Sierpień 201113 l Nie jestem specem od renderingu ale ja spróbowałbym zrobić to mniej więcej tak: w zakładce adaptice DMC image sampler: min: 2 max: 8 color mapping: type: exponential wszystkie wartości na 1.0 irradiance map: preset zmień na medium light cache: subdivs: 1000 sample size: 0,002 i ostatnia zakładka DMC sampler: noise threshold: 0,002 Zmień kamerę na vray physical camera. będziesz mógł kombinować z wartościami przysłony, migawki i ISO żeby odpowiednio oświetlić scenę. Kuchnia sama w sobie całkiem fajna. Powodzenia
Napisano 6 Sierpień 201113 l Strasznie ogromniasta ta kuchnia, wrzuć tam może jakiś stół i krzesła przy lewej ścianie. A, i przy tych lampkach naściennych czarna otchłań widoczna od spodu też nie gra najlepiej. W zasadzie nie do końca wiadomo czy one mają jakieś denko czy nie wpuszczają tam w ogóle światła.
Napisano 6 Sierpień 201113 l po pierwsze to vray sun, a raczej jego brak, a druga rzecz to shadery, no i nie od razu bedziesz sadzic fotoreale, i raczej tez nikt nie poradzi ci "one click" sposobu, musisz sie opierac na realnych fotkach, duzo cwiczyc i stosowac duzo roznych sposobow, rozwiazan
Napisano 30 Sierpień 201113 l Po pierwsze w zakładce vray environment wyłacz wszytkie opcje wogóle ja pomiń w tym renderze. Nastepnie wrzuc vraysun pozwól aby został dodadan mapa vraysky pamietaj o tym aby ja przeciagnać do edytora materiału i tam właczyc a takze odpowiednio ustawić, co do parametrów słonca na poczatek mozesz zostawic takie jak sa po wstawieniu ale warto zwrócic uwage na dwa z nich intensity miltiplier odpowiedzialny za jasnośc i size multiplier odpowiedzialny za cienie im wieksza wartośc tym masz cienie bardziej mikkie odpowiadajce dniom zacmurzonym teraz nalezy sie zabrac za swiatła: światło to przed kamera mozesz na razie wyłaczyc nastepnie swiatła w oknach powinny miec właczone wszytkie trzy Affect nastepnie włacz parametr skyportal z opcja simple, Teraz warto jest sprawdzic czy materiał jaki zatosowałes na szyby ma właczona opcje affect shadows bo u ciebie swiatło siedzi w oknach a nie wpada do srodka. Kolejna rzecza jest zmiana kamery jak wspomniał Maksymilian oczywiście tu musisz zwrócic uwage na kilka parametrów boalbo zaraz po wstawieniu wszytko bedzie za ciemna albo spalony obraz dobrz jest w kamerze nastepujae parametry od razu white balance na custom albo neural jesli chodzi o barwe to bedziesz musiał sam dobrac co ci bedzie odpowiadało na razie zostaw ta co jest , opcja vigneting na zakres miedzy 0,32 a 0,39 za jasnośc odpowiadaj parametry shuter speed im mniejszy tym jasniej lejny to film sped standard ISO z aparatów fotograficznych, a takze f- number jasność obiektywu tu ci nie podam co jest najleprze bedziesz musiał eksperymentowac. Co do ustawiń rendera to polecam bo masz wolniejszy sprzet zostąc na parametrach adaptice DMC image sampler 1-4 nie kombinowac aby nie spowalniac sprzetu, dalej ustawic lineara w color maping z nastepujacymi ustawieniami np 08;1,4;16 oczywiście pierwszy parametr mozes ustawic np na 2 wyłacz takze tu opcje subpixel maping natomiast dobtrze jak właczysz clumpa teraz dalej irr zostaw tak jak masz, light cache:subdivs: 1000 sample size: 0,02 tu warto takze ustawic parametr number of phase na zgodny z iloscia rdzeni natomiast w ostatniej zakładce DMC sampler aa ustawic na 0,35 a nt 0,01 na poczatek nie hcesz obciażac kompa i robic w miare szybko podgladówki mozan jeszcze zrobic jedna zmiane w ustawieniach Irr właczyc custom a nastepnie -4, -3 a pozosytałe parametry ustawiasz na 0,4 dzieki temu bedziesz robił szybko rendery. Mam jeszcze pytanie ile masz ramu? a ogólnie kuchni ma niezły potencjał tylko trzeba go wyciagnać
Napisano 30 Sierpień 201113 l Autor Dziekuję bardzo s_vimes za tak szczegółowe podpowiedzi!! Oczywiście wszystkie sugestie wypróbuję i dam znać o postępach. Mam 4GB ramu system 64-bit 3D max 2011 Vray 2.00 . Mam jeszcze pytanie dlaczego należy ustawić DMC sampler na wartość 0,35 defaultowo jest chyba na 0,85? pozdrawiam :) Na razie wychodzi nieciekawie więc zmieniam całkowicie materiały i trochę to potrwa:( Edytowane 1 Wrzesień 201113 l przez placebo29
Napisano 30 Sierpień 201113 l przy takim ustawieniu masz w miare ensowne wygładzanie rendera takzebyc nie musiał sie bac tego co wyjdzie wpróbach zreszta w końcowym renderz mozna ustawic ten parametr na 0,35 a tresholfd na 0,001 ale masz wtedy jak w banku ze bedzie strasznie długo sie liczył. Zmień jeszcze jeden parametr w ostatniej zakładce dynamic memory limit ustaw na 1500 a w render region division na 32. I jak robisz próbne rendery to warto je robic w małych rozdziałkach. Co do czasu jaki ci sie to liczyło to dlatego ze miałes troche poprzeginane ustwaienia co prawda nawet przy srednich parametrach moze sie liczyc nawet dwa dni na super maszynie jak cos masz dac do druku wielkoformatowego takze eksperymentuj życze udanej zabawy i bede czekał co wyjdzie wrzuciłem takie na szybko renderki w takim własnie ustawieniu raz 35 raz 85 bez materiałow i w kolorze Edytowane 30 Sierpień 201113 l przez s_vimes
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto