Zernat Napisano 5 Sierpień 2011 Share Napisano 5 Sierpień 2011 Witam, chce wykonać tego ptaszka z conceptu od Disney'a. http://img824.imageshack.us/img824/826/k5v3p.jpg Jednak nie mam pomysłu jak wykonać pióra. Chciałam później zrobić może jakąś animację lotu czy coś takiego a więc fajnie by było jakby te pióra poruszały się z wiatrem. Ale żeby to wykonać to musiałbym chyba użyć Vray Fur and Hair, tak ? A więc czy mógłby mi ktoś pomóc i powiedzieć jak wykonać te pióra (obydwa rodzaje) i później je jakby zaanimować aby no nie wiem, opadały i ruszały się zgodnie ciałem ptaszka czy może żeby reagowały na zrobiony wiatr który wieje w określoną stronę o określonej mocy ? I jak zrobić żeby dwa różne Vray Fur and Hair były na jednym obiekcie ? Ponieważ ciało chcę zrobić z jednej bryły dla ułatwienia. Jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłem dlatego proszę o pomoc i pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 5 Sierpień 2011 Share Napisano 5 Sierpień 2011 Możesz to zrobić particlami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaras Napisano 5 Sierpień 2011 Share Napisano 5 Sierpień 2011 robisz sobie prosty model piórka, texturke z alfą i advance painterem rozkładasz na modelu. Pozniej colapsujesz do jednego mesha, animujesz sobie ptaszka (jakkolwiek to brzmi ;) a na piórka dajesz modyfikator skinwrap 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 5 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 5 Sierpień 2011 Metoda Jarasa wydaje mi się prostsza. Poogoglowałem trochę z tym Advanced Painterem. Na razie zrobiłem test i świetna z nim zabawa xD Z tym że użyłem tego wbudowanego w Maxa 2011. On jest jakiś gorszy ? Powiedź mi jednak co masz na myśli z tym "texturkę z alfą" co to są za wyjątkowe tekstury ? Co oznacza zwrot "colapsujesz do jednego mesha" ? I jak dam ten modyfikator SkinWrap na wszystkie piórka to muszę stworzyć jakiś strumień powietrza czy coś ? I rozumiem że jak nadam później ruch skrzydeł to na ruch skrzydeł pióra też będą reagować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 5 Sierpień 2011 Share Napisano 5 Sierpień 2011 Zerknij na to: http://feathertools.michael-buettner.com/ Co prawda to jest do XSI, ale warto powalczyć z konwersją mesha, bo efekty są świetne. :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 5 Sierpień 2011 Share Napisano 5 Sierpień 2011 Jeśli pióra nie muszą być dynamiczne to rzeczywiście metoda ze skinwrapem będzie prosta i wygodna. Jeśli jednak chcesz coś więcej to nie wystarczy. Nie jest to takie proste, np. tutaj masz podpowiedź jak to zrobić http://www.augustolombardi.it/TUTfeathersENG.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 6 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 6 Sierpień 2011 Dziękuję wam bardzo za pomoc. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się