Napisano 5 Sierpień 201113 l Witam, chce wykonać tego ptaszka z conceptu od Disney'a. http://img824.imageshack.us/img824/826/k5v3p.jpg Jednak nie mam pomysłu jak wykonać pióra. Chciałam później zrobić może jakąś animację lotu czy coś takiego a więc fajnie by było jakby te pióra poruszały się z wiatrem. Ale żeby to wykonać to musiałbym chyba użyć Vray Fur and Hair, tak ? A więc czy mógłby mi ktoś pomóc i powiedzieć jak wykonać te pióra (obydwa rodzaje) i później je jakby zaanimować aby no nie wiem, opadały i ruszały się zgodnie ciałem ptaszka czy może żeby reagowały na zrobiony wiatr który wieje w określoną stronę o określonej mocy ? I jak zrobić żeby dwa różne Vray Fur and Hair były na jednym obiekcie ? Ponieważ ciało chcę zrobić z jednej bryły dla ułatwienia. Jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłem dlatego proszę o pomoc i pozdrawiam :)
Napisano 5 Sierpień 201113 l robisz sobie prosty model piórka, texturke z alfą i advance painterem rozkładasz na modelu. Pozniej colapsujesz do jednego mesha, animujesz sobie ptaszka (jakkolwiek to brzmi ;) a na piórka dajesz modyfikator skinwrap
Napisano 5 Sierpień 201113 l Autor Metoda Jarasa wydaje mi się prostsza. Poogoglowałem trochę z tym Advanced Painterem. Na razie zrobiłem test i świetna z nim zabawa xD Z tym że użyłem tego wbudowanego w Maxa 2011. On jest jakiś gorszy ? Powiedź mi jednak co masz na myśli z tym "texturkę z alfą" co to są za wyjątkowe tekstury ? Co oznacza zwrot "colapsujesz do jednego mesha" ? I jak dam ten modyfikator SkinWrap na wszystkie piórka to muszę stworzyć jakiś strumień powietrza czy coś ? I rozumiem że jak nadam później ruch skrzydeł to na ruch skrzydeł pióra też będą reagować ?
Napisano 5 Sierpień 201113 l Zerknij na to: http://feathertools.michael-buettner.com/ Co prawda to jest do XSI, ale warto powalczyć z konwersją mesha, bo efekty są świetne. :)
Napisano 5 Sierpień 201113 l Jeśli pióra nie muszą być dynamiczne to rzeczywiście metoda ze skinwrapem będzie prosta i wygodna. Jeśli jednak chcesz coś więcej to nie wystarczy. Nie jest to takie proste, np. tutaj masz podpowiedź jak to zrobić http://www.augustolombardi.it/TUTfeathersENG.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto