Napisano 8 Sierpień 201113 l Cześć Mam pewien problem, bo muszę wymodelować pewne otoczenie (budynki, ulicę, ludzi) do jakiejś tam animacji i nie wiem wg jakiej skali się mam trzymać.. dodam, że modeluję w maya i mogę oczywiście ustawić jednostki w metrach.. ale czy nie będzie jakiś problemów z późniejszym oświetleniem? przeniesieniem do zbrusha w celu dodaniu detalu? może sprawa jest błaha, ale po prostu nie spotkałem się z tym jeszcze :) z góry dzięki za odpowiedzi
Napisano 8 Sierpień 201113 l w zasadzie nie ma znaczenia, to jest kwestia umowna, napewno generalnie trzymac sie jednostek metrycznych. czy to mm czy m, jest sprawa drugorzedna.
Napisano 8 Sierpień 201113 l xsr tyle, że o ile pamietam to w kilku tutorialach odradzali użycie metrycznych w mayce już nie pamietam czemu, ale ogólnie lepiej umownie trzymać 1 unit = 1 metr, a skalę możesz potem ustawić globalną.