Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam kolejny problem z Blenderem (2.58a) - tym razem dotyczący renderowania animacji na kilku komputerach w sieci - Network Render.

 

Udało mi się odpowiednio ustawić komputery i sieć i wszystko dobrze działa oprócz tego, że nie renderują się obiekty znajdujące się fizycznie w innych plikach .blend niż renderowana scena.

 

Mam kilka modeli przygotowanych w oddzielnych plikach, przypisanych do grup. Potem linkuję je w głównej scenie za pomocą Link (nie Append) - wszędzie używam relatywnych ścieżek. Gdy wysyłam animację do renderowania (Send Job) to na wyrenderowanych obrazkach nie widać tych zlinkowanych obiektów.

Nie wiem czemu blender nie wysyła do innych komputerów w sieci tych połączonych plików .blend zawierających zlinkowane modele. Wszystkie potrzebne tekstury przesyłane są normalnie i pojawiają się na renderach.

 

Czy jest to normalne, czy jakiś bug czy też może moja niewiedza?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak już ma - po prostu przed renderem kliknij "L" i daj "All" to staną się lokalne (po renderingu nie zapisuj tylko ctrl + z), a jak Cię denerwuje to wrzuć na buglistę (o ile tam już tego nie ma).

Napisano

Ok dzięki - wszystko jasne na ten temat :)

 

W związku z tym mam jeszcze dwa pytania.

1) Gdzieś czytałem o takiej metodzie, że projekt z plikami blendera udostępnia się w sieci. Następnie otwiera się plik blendera z tą samą sceną na wszystkich maszynach i włącza rendering do wspólnego (w sieci) katalogu. Odznaczenie opcji Overwrite i zaznaczenie opcji Placeholders w panelu Output powoduje, że jak jedna maszyna zacznie renderować jakąś klatkę animacji to inne nie będą jej nadpisywać tylko będą próbowały renderować następne klatki i w ten sposób same się zorganizują.

Czy ten sposób rzeczywiście tak działa i czy nie będzie to lepsze rozwiązanie w moim przypadku (zlinkowane modele)? Obawiam się, że po paru godzinach renderowania mogę zapomnieć wcisnąć Ctrl+Z :)

 

2) Wiecie może jak radzili sobie z tym twórcy Sintela?

Z tego co zdążyłem się zorientować to dostępne renderfarmy dla Blendera w ogóle nie przewidują takiej możliwości.

Napisano (edytowane)

Metodę, którą opisałeś w pkt. 1 stosuję z powodzeniem od paru lat. Nigdy nie udało mi się ustawiać renderu sieciowego tak, żeby po prostu działał.

W związku z tym mam uruchomioną "ręczną farmę" :-)

Plik jest udostępniony, ścieżka w output - relatywna, odpalam ten plik na wszystkich kompach, jakie akurat mam do dyspozycji, Ctl-F12 i jazda.

Oczywiście pamiętając o "placeholders" i wyłączeniu "overwride".

Pytasz, czy działa? U mnie działa. Jak wspomniałem - od paru lat :-)

Edytowane przez BartekSkorupa
Napisano

Dzięki za odpowiedź.

 

Sam też zdążyłem już przetestować tą metodę i rzeczywiście działa świetnie.

Zastanawiam się tylko czy to prawda co gdzieś czytałem, że wersje blendera muszą się zgadzać jeśli chodzi o architekturę 32/64bity żeby nie było problemów.

Akurat mam taką sytuację, że na jednym kompie mam system 64b i tu blender 64b renderuje znacznie szybciej niż wersja 32b - dlatego nie chciałbym rezygnować z wersji 64b. Natomiast na drugim kompie ze względów wydajnościowych instalacja systemu 64b nie ma sensu. Czy klatki animacji mogą różnić się znacznie w zależności od tego która wersja wyrenderuje dany obraz?

Napisano

No to musimy poszukać mądrzejszego. Ja niestety nie mam pojęcia. Ponieważ działam na macach, nie mam za dużego wyboru OSa, więc nie znam tych problemów.

Intuicja jednak zawsze podpowiadała mi, żeby używać tego samego builda na wszystkich kompach. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale robię tak dla "higieny" :-)

Napisano

wydaje mi się że to raczej kwestia by nie mieszać różnych wydań np 2.5 z 2.4. Nie powinno być różnicy miedzy wersjami 64/32bit linux/mac/windows w obrębie oficjalnego wydania np 2.58. W buildach może być różnica ale tylko jeśli było zmieniane coś dotyczące renderingu, miedzy rewizjami, więc najlepiej nie mieszać rewizji lub używać możliwie niedalekie :)

Napisano

Ok, dzięki wielkie.

Sprawdzę jak to pójdzie przy 32/64 bitach, najwyżej jak będą kłopoty to użyje tej samej 32b wersji.

 

Co do wydań to używam zawsze tej samej wersji, co do buildów to nie wiem ale zakładam, że na stronie blender.org wersje 32b i 64 nie różnią się pomiędzy sobą niczym prócz własnie architektury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności