Jump to content

Długi czas renderingu


thegame
 Share

Recommended Posts

Witam!

Ostatnio renderowałem scenę zachodu słońca za pomocą Dreamscape. Ilość klatek wynosiła 67, a czas trwania ok 3 sekund (20 klatek/sek). Całość renderowała się ponad 2,5 dnia! Rozumiem, że na takie rzeczy trzeba poświęcić sprzęt i w ogóle ale 4 sekundowy filmik renderował się tyle czasu? W dodatku nie wiedziałem jak zapisać animację i zapisałem tak jak zwykły obrazek. Całą animację trafił szlag i 2,5 dnia zmarnowane... W ustawieniach efektów zmieniłem tylko realizm, żeby słońce przy zachodzie było coraz ciemniejsze a nie jak jest na tym filmie.

 

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/create-a-beautiful-sunset-scene-using-dreamscape-and-3ds-max/

 

Na wypadek podam jeszcze specyfikację sprzętu i soft:

CPU: AMD Phenom II x2 550 [email protected]

RAM: DDR3 1333MHz 4GB

GPU: Gigabyte GTX460 768MB

HDD: Seagate 1TB SATA II

SOFT: 3Ds MAX 2011

 

Sprzęt za słaby na rendering animacji czy może ustawienia są nie takie jakie trzeba? Proszę o pomoc i pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

Zapisuj poszczególne klatki do png albo innego formatu, a później sklejaj w film w zewnętrznym sofcie. Darmowe są - chyba virtual dub jest za free. W ten sposób zostawiasz sobie wyjście awaryjne w różnych sytuacjach, np brak zasilania

Co do czasu renderu, to pamiętaj że w animacji nie widać tylu szczegółów i możesz zaniżyć jakość i szczegółowość renderu.

Ale jeśli masz w scenie dużo do liczenia, to ten czas nie jest niczym szczególnym, choć godzina to sporo.

Zalecam test kilku klatek w niskiej jakości, sprawdzisz sobie wszystko zanim puścisz docelową produkcję.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy