Napisano 11 Sierpień 201113 l Witam... mam problem .. zrobiłem sobie jakąś tam scenę z obiektami .. dałem parę lamp .. i teraz chcę aby niektóre obiekty nie dawały cienia .. jak to zrobić ?
Napisano 11 Sierpień 201113 l w danym swietle robisz exclude i wyberasz obiekt który ma nie dawać cienia i zaznaczasz shadow casting. Bądź też druga możliwość prawym przyciskiem na obiekt dalej obejct properties i odznaczasz cast shadow
Napisano 11 Sierpień 201113 l Autor dzięki .. ale nie wiem jak w świetle zrobić exclude a co do object properties nie widzę tego :) ... klikam prawym klawiszem na obiekcie i się zaznacza ... wchodzę w zakładkę object i tam nie ma properties ...
Napisano 11 Sierpień 201113 l fuck, sorry mylałem że to 3ds max w blenderze nie wiem jak, ale może podobnie sie nazwya
Napisano 11 Sierpień 201113 l Autor hehe :) .. spoko .. nie mogę nic podobnego znaleźć :) ... może ktoś się znajdzie co w blenderze robi :) ...mimo dzięki za chęć pomocy :) ...
Napisano 11 Sierpień 201113 l zakładam że 2.5 ;P w opcjach swiatła masz w panelu shadow opcję "this layer only" - cienie bedą rzucać tylko te obiekty które współdzielą warstwę ze światłem (przerzucanie obietków miedzy warstwami M)
Napisano 11 Sierpień 201113 l Autor .. no mam tak .. i nic .. nadal mam taki cień jak na załączonym obrazku ..
Napisano 11 Sierpień 201113 l Ok jeżeli nie chcesz wcale cieni to opcjach źródeł światła "object data" zaznaczasz opcje "no shadow", a jeżeli chcesz żeby jeden z obiektów nie rzucał cienia to w opcjach materiału tegoż objektu znajdujesz zakładkę "Shading" i zaznaczasz "shadeless" ewentulanie możesz pogrzebać w tej zakłądce bo jest tam więcej opcji mam nadzieje ze o to chodziło ;P
Napisano 12 Sierpień 201113 l Autor hmmm nie wiem ale zrobiłem jak piszesz i cień zniknął tylko z obiektu i kolor taki biały się zrobił ale pod nim dalej jest cień :) (na załączonym obrazku) nie wiem jak to usunąć ... znalazłem w zakładce materiał Shadow .. i tam takie coś Cast Approximate i jak to odhaczę to cień znika ale nie wiem jak zrobić aby trochę był w tym przypadku :) ....
Napisano 12 Sierpień 201113 l shadless, sprawia że materiał jest całkowicie niezależny od oświetlenia ozstaje właściwie tylko kolor, wydaje mi się że to ci nie jest potrzebne. o tym cast aproximate nie wiedziałem, dobry sposób ;) co rozumiesz przez "trochę był"?. stopniem ao możesz sterować za pomocą suwaka Factor w panelu ambient occlusion.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto