Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hey!

Uff w końcu się przełamałem żeby coś na forum napisać:)

Jak widać na obrazku, robię swoje pierwsze przymiarki do exterirorów i w związku z tym mam kilka pytań:

- jak zlikwidować czarne plamy zaznaczone strzałkami?

- w jakis sposób wydobyć półcienie które powinny występować np. na załamaniach płaszczyzn ścian(wiem, że można zrobić to AO, czy to nałatwiejszy i najwłaściwszy sposób)?

-jak zlikwidować ziarnistość cieni?

 

Proszę nie komentować jeszcze kompozycji kolorystyki itp. Praca jest w powijakach. Jak już skończę, to mam nadzieje, że porozmawiamy o reszcie;)

 

jgcopy.jpg

Edytowane przez gruber

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witaj, na wszystkie twoje pytania jest prosta odpowiedz: zwiększyć ustawienia renderera, jednak bez podania w którym pracujesz trudno będzie powiedzieć coś bardziej szczegółowego.

 

Czarne plamy to wina niskiego ustawienia GI. (global illumination) zobacz, że tworzą się tylko w ciasnych szczelinach, sample są za duże, lub jest ich za mało by trafiały w te szczeliny i rozkładały światło.

 

Podaj więcej szczegółów dotyczących renderera i ustawień.

 

Kompozycje obrazka poprawisz ustawiając kamerę na wysokości oczu człowieka czyli 160-170cm. Oraz pokaż więcej z otoczenia domu, nawet jeśli na razie niema nic poza trawą i horyzontem, lepiej się patrzy gdy nie ma okrojonej przestrzeni.

 

Szkło za bardzo odbija, sprawdź czy masz ustawione odbicie typu fresnel (im większy kąt tym więcej odbicia) Jeśli to nie wystarczy dodaj światło do wnętrza.

 

Generalnie jest dobrze, kolory są przyjemnie nasycone, nie przepalone, dobrze komponują się z niebem.

Edytowane przez stormwind

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności