Jump to content

Problem z siatką i jej prawidłową budową


Salameander
 Share

Recommended Posts

Witam

 

ostatnimi czasy bawię się w 3d max i po przerobieniu kilku tutoriali nasuneło mi się kilka pytań związanych z prawidłowym wyglądem i ułożeniem siatki na modelach. W jednym z tutoriali jaki przerobiłem autor zwraca uwagę na to by nie pozostawiać siatki w kształcie trójkąta(2), z tego co zrozumiałem ponieważ może okazać się problematyczne późniejsze texturowanie z tego co pamiętam i o ile znajomość języka obcego mnie nie zawodzi. Dlatego chciałbym zasięgnąć waszej porady i dowiedzieć się jakie niesie ze sobą konsekwencje pozostawienie takiego trójkąta i jak to się ma do modelu pierwszego przedstawionego na obrazku poniżej gdzie okrąg został utworzony w kwadracie za pomocą ShapeMerge, przez co geometria nie przypomina zalecanych czworokątów a trisy biegną sobie po prostu do wierzchołków.

 

123bzn.jpg

 

Pozdrawiam Salameander :)

Link to comment
Share on other sites

Trójkątów nie zostawia się jeżeli siatka ma być dalej zagęszczana (mesh/turbo smooth). Nie ma problemów większych z mapowaniem. Więc jeżeli nie zagęszczasz, trójkąty mogą być. Jak do zagęszczenia, to trzeba się nauczyć odpowiednio budować topologię siatki i unikac trójkątów.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy