Salameander Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Witam ostatnimi czasy bawię się w 3d max i po przerobieniu kilku tutoriali nasuneło mi się kilka pytań związanych z prawidłowym wyglądem i ułożeniem siatki na modelach. W jednym z tutoriali jaki przerobiłem autor zwraca uwagę na to by nie pozostawiać siatki w kształcie trójkąta(2), z tego co zrozumiałem ponieważ może okazać się problematyczne późniejsze texturowanie z tego co pamiętam i o ile znajomość języka obcego mnie nie zawodzi. Dlatego chciałbym zasięgnąć waszej porady i dowiedzieć się jakie niesie ze sobą konsekwencje pozostawienie takiego trójkąta i jak to się ma do modelu pierwszego przedstawionego na obrazku poniżej gdzie okrąg został utworzony w kwadracie za pomocą ShapeMerge, przez co geometria nie przypomina zalecanych czworokątów a trisy biegną sobie po prostu do wierzchołków. Pozdrawiam Salameander :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Trójkątów nie zostawia się jeżeli siatka ma być dalej zagęszczana (mesh/turbo smooth). Nie ma problemów większych z mapowaniem. Więc jeżeli nie zagęszczasz, trójkąty mogą być. Jak do zagęszczenia, to trzeba się nauczyć odpowiednio budować topologię siatki i unikac trójkątów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salameander Napisano 18 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 18 Sierpień 2011 Dzięki za odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi