Napisano 18 Sierpień 201113 l Witam Dłubię ostatnio klon Sokobana na heksagonalnej planszy z myślą o poźniejszym porcie na telefony i być może Flasha. Pierwsza wersja na Win/Linux jest gotowa i można ją sciągnąć stąd: kompak.pl/pigstores Zipa trzeba rozpakować do jakiegoś katalogu i odpalić odpowiedniego execa (w środku są wersje na dwa systemy). Żadnego instalowania i takich tam... Brakuje teł (są pierwsze cztery) i zastanawiam się czy scenerie nie powinny się różnić - teraz jest tylko lodowisko. Chętnie posłucham komentarzy na temat grania jak komuś będzie się chciało ściągnąć zipa i oczywiście uwag na temat poszczególnych screenów. Edytowane 28 Sierpień 201113 l przez pkowal1982
Napisano 18 Sierpień 201113 l zielone pola - słąby pomysł. Świniak fajny. Przydałby Ci sie graik, ktory by to lekko szturchnął pędzlem.
Napisano 28 Sierpień 201113 l Autor Ruszylem troche do przodu z gra i nagralem gameplay zeby mozna bylo zobaczyc jak sie to zachowuje na zywo. Wszystko jest tu: http://kompak.pl/pigstores Ola-f a co bys szturchnal pedzlem? Zielone pola byly kiepskie zolte powinny sie lepiej sprawdzic. Jeszcze jeden screen:
Napisano 29 Sierpień 201113 l chodzi o to, ze przydałaby Ci się osoba, ktora Ci to podrasuje. Zółty lepszy pomysl ale wiesz powtarzalność elementów, tilowanie sie tekstur razi. Zastanów sie czy nie znasz jakiegoś gościa z którym mógłbyś to dopracować. Sama swinia pozytywna. W grę niestety nie zagram, bo raczej niczego nie instaluje na kompa ale jak bedziesz mial kiedys video z gameplaya to na pewno dostaniesz tu uwagi dot. atrakcyjności samej rozgrywki.
Napisano 29 Sierpień 201113 l Autor Wlasnie dlatego nagralem gameplay i wrzucilem tu: kompak.pl/pigstores :)
Napisano 29 Sierpień 201113 l o czad, myslalem ze tam tylko instalka. Gra fajna. W sumie grafiki brakuje do naprawde fajnego produktu ale sama w sobie np. w kategorii gier przeglądarkowych już by się broniła.
Napisano 29 Sierpień 201113 l Parę uwag ode mnie, dot. nagranego filmu. Nie podoba mi się teleportowanie świni. Gdyby frywolnie podskakiwała byłoby bardziej interesująco. Poza tym dźwięk jaki wydała po zakończeniu poziomu - w ogóle nie brzmiał świńsko. Szaleńczy rechot przeplatany chrumkaniem na pewno byłby bardziej stylowy (coś na wzór śmiechu Buttheada z MTV). Pomyślałbym też nad zastąpieniem zamkniętych beczek czymś nawiązującym do świni. Bo w sumie czemu ona zajmuje się przestawianiem beczek? Może jakieś wiadra z błotem? Pozdro.
Napisano 29 Sierpień 201113 l btw chciałem jeszcze spytac czy znasz protoplastę tej gry, bo podoba mi sie i chciałbym ją dopisac do listy klonów jakie bym robił (chodzi o zasady a nie ściąganie układu leveli). Zgaduje, ze swinia nie ma pathfindingu. Mi tez się rzuciło w oczy, że brakuje jej ruchów po planszy.
Napisano 29 Sierpień 201113 l Autor @arev dzieki za uwagi, teleportowanie wprowadzilem z prostego powodu - trwa krotko bez wzgledu na to ile pol jest do przejscia, nie wiem jak chcialbys to rozwiazac w przypadku frywolnego podskakiwania? Bo spacer po planszy tanecznym krokiem zajmie wiecej czasu i szybko zacznie sie nudzic a wrecz przeszkadzac bo ile mozna czekac? W oryginale trzeba bylo dzielnie przeklikac wszystkie pola po drodze ale tego chce uniknac Co do tych odglosow, to wydaje mi sie, ze szalenczy rechot bylby stylowy ale za bardzo demoniczny. Jesli jestes w stanie nagrac cos takiego to chetnie porownam z tym co jest. :) Ale chrumkanie w trakcie od czasu do czasu dorzuce. Z beczkami jest tak, ze planowalem je zmieniac w zaleznosci od scenerii. Np. do sceny pustynnej jakies duze bongosy. Problem jest taki, ze gra zaczyna zajmowac sporo miejsca. Podejme decyzje po zrobieniu tel. Moze wymienie beczki na cos innego a moze zrobie do kazdej scenerii. @ola-f Ogolnie giera jest stara jak swiat, na wiki masz opis http://pl.wikipedia.org/wiki/Sokoban Zasady sa proste jak drut - pchac (ciagnac sie nie da) mozna jedna beczke jednorazowo, beczki trzeba ustawic na zanaczonych polach, nie wolno wlazic na sciany Pathfinding jest - swinka moze sie teleportowac pod warunkiem, ze nie poruszy beczki. A teleportacja jak pisalem ma oszczedzic czas.
Napisano 29 Sierpień 201113 l Moim zdaniem trochę przesadzasz z tym oszczędzaniem czasu. Można zrobić to tak, żeby było chodzenie i jednocześnie nie było nudne. Po pierwsze - optymalizacja prędkości, po drugie - ewentualne przyspieszanie chodu jeśli jest do pokonania duży dystans. Poza tym mógłbyś wprowadzić punktację za czas rozwiązania poziomu (lub tylko czas) - wtedy wybór odpowiedniej kolejki akcji (najkrótszej ścieżki, najmniej biegania w tę i z powrotem) będzie miał dodatkowe znaczenie. Ten teleport po prostu słabo wygląda, trochę jakbyś nie wiedział jak rozwiązać problem chodzenia.
Napisano 29 Sierpień 201113 l jezeli chcesz zaoszczedzić na tym chodzeniu to moze świni taki pas SF zrób, by wciskałą i się naprawdę teleportowała, wiesz szybki klik i teleport. Zgra się to z niepasującą obecnie do świni scenerią, bo zasugeruje, że świnia jest na jakiejś misji.
Napisano 22 Listopad 201113 l Autor Znalazlem chwile i podlubalem w gierce. Dodalem kilka tel i odrobine podrasowalem teleport. Nowy gameplay: Jedno z nowych tel: Skompilowana gierka wisi tutaj.
Napisano 21 Grudzień 201113 l Autor Udało się wrzucić gierkę na Android Market. Trochę się pozmieniało od ostatniej wersji (również w wersji stacjonarnej) Jeśli ktoś ma możliwość i ochotę potestować to zapraszam. https://market.android.com/details?id=pl.kompak.pigstores Nowy screen:
Napisano 18 Grudzień 201311 l Autor Odgrzeję kotlet. Miałem trochę czasu i postanowiłem przetestować biblioteki do tworzenia gier na Androida. Wstępnie mój wybór padł na AndEngine. Ostatecznie zdecydowałem się jednak na LibGDX. Kod pisze się bardzo wygodnie, a najwiekszym plusem jest możliwość wygenerowania wersji na PC. Nowa wersja na PC leży tu: http://kompak.pl/pigstores, link do sklepu Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.kompak.pigstores2
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto