Skocz do zawartości

Jak dobrze zrobić mapowanie UVW dla miski?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość elyandel
Napisano

Witam. Chciałbym nauczyć się dobrze rozkładać siatki UVW, zacząłem więc od prostych obiektów - w tym wypadku miski. Po przetestowaniu różnych możliwości, optymalna wydaje mi się siatka jak na obrazku. Po nałożeniu tekstury, okazuje się, że minimalnie rozłazi się ona na szwie, mimo teoretycznie idealnego dopasowania?

 

Czemu tak się dzieje? Jak zrobić, by nie widać było szwu? Może da się jakoś lepiej rozłożyć tą siatkę, by uniknąć podobnego problemu?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

dobrze jest w miejscu łaczenia uvalki dodac edge po bokach, wtedy unikniesz tego efektu np. po wrzuceniu turbosmootha - mozna tez tex poprawic w mudboxie lub zbrushu

Gość elyandel
Napisano

natas: to by było pójście na łatwiznę :)

 

jaras: zbrush'a czy mudboxa nie chcę na razie ruszać, ale najnowszy max ma coś takiego jak viewport canvas, gdzie też chyba można sobie poprawić (widziałem jakieś tutoriale)

 

od siebie dodam, co zauważyłem po kilku eksperymentach, że dobrze jest kiedy tekstura wystaje nieco (choćby o 1px) poza krawędź siatki uvw wyeksportowanej z maxa; wtedy miejsce łączenia widać tylko na naprawdę b. dużych zbliżeniach

 

dzięki za podpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności