Gość elyandel Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Witam. Chciałbym nauczyć się dobrze rozkładać siatki UVW, zacząłem więc od prostych obiektów - w tym wypadku miski. Po przetestowaniu różnych możliwości, optymalna wydaje mi się siatka jak na obrazku. Po nałożeniu tekstury, okazuje się, że minimalnie rozłazi się ona na szwie, mimo teoretycznie idealnego dopasowania? Czemu tak się dzieje? Jak zrobić, by nie widać było szwu? Może da się jakoś lepiej rozłożyć tą siatkę, by uniknąć podobnego problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natas Napisano 20 Sierpień 2011 Share Napisano 20 Sierpień 2011 może ustaw miskę tak by szwy nie były widoczne dla kamery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaras Napisano 20 Sierpień 2011 Share Napisano 20 Sierpień 2011 dobrze jest w miejscu łaczenia uvalki dodac edge po bokach, wtedy unikniesz tego efektu np. po wrzuceniu turbosmootha - mozna tez tex poprawic w mudboxie lub zbrushu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość elyandel Napisano 22 Sierpień 2011 Share Napisano 22 Sierpień 2011 natas: to by było pójście na łatwiznę :) jaras: zbrush'a czy mudboxa nie chcę na razie ruszać, ale najnowszy max ma coś takiego jak viewport canvas, gdzie też chyba można sobie poprawić (widziałem jakieś tutoriale) od siebie dodam, co zauważyłem po kilku eksperymentach, że dobrze jest kiedy tekstura wystaje nieco (choćby o 1px) poza krawędź siatki uvw wyeksportowanej z maxa; wtedy miejsce łączenia widać tylko na naprawdę b. dużych zbliżeniach dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się