Jump to content

Jak dobrze zrobić mapowanie UVW dla miski?


elyandel
 Share

Recommended Posts

Witam. Chciałbym nauczyć się dobrze rozkładać siatki UVW, zacząłem więc od prostych obiektów - w tym wypadku miski. Po przetestowaniu różnych możliwości, optymalna wydaje mi się siatka jak na obrazku. Po nałożeniu tekstury, okazuje się, że minimalnie rozłazi się ona na szwie, mimo teoretycznie idealnego dopasowania?

 

Czemu tak się dzieje? Jak zrobić, by nie widać było szwu? Może da się jakoś lepiej rozłożyć tą siatkę, by uniknąć podobnego problemu?

Link to comment
Share on other sites

natas: to by było pójście na łatwiznę :)

 

jaras: zbrush'a czy mudboxa nie chcę na razie ruszać, ale najnowszy max ma coś takiego jak viewport canvas, gdzie też chyba można sobie poprawić (widziałem jakieś tutoriale)

 

od siebie dodam, co zauważyłem po kilku eksperymentach, że dobrze jest kiedy tekstura wystaje nieco (choćby o 1px) poza krawędź siatki uvw wyeksportowanej z maxa; wtedy miejsce łączenia widać tylko na naprawdę b. dużych zbliżeniach

 

dzięki za podpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy