Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Za diabła nie mogę wymyślić, czy to dobry dział :) I który by był dobry.

Więc sorry, jak by co. Ale do rzeczy.

Mam film w rozdzielczości 1080i Widescreen 16x9. Kręcony przeze mnie kamerą HD. Chciał bym w niego wkomponować napisy 3D w Maxie. Wyeksportowałem film jako sekwencję jpgow, które zachowują proporcje. Wrzuciłem sekwencję do MatchMovera, w nim ustawiłem opcję Squeeze na 1.3, czyli Pixel Aspect Ratio odpowiedni dla proporcji Widescreen. MatchMover mi wygenerował skrypt dla Maxa, który pięknie dopasowuje kamerę maxa do mojego filmu. Wrzucam do Maxa skrypt, wrzucam sekwencję obrazków, i tu zaczynają się schody. Max zarówno we wiuporcie, jak i na renderingu wyswietla mi obraz w 4x3. Ściśnięty w poziomie, i rozciągnięty w pionie. Ustawiłem w ustawieniach renderingu rozmiary 1920x1080 i pixel aspect ratio na 1.3, i nic to nie daje. Podobnie włączenie opcji wiuporta Match bitmap lekko obraz obniża, ale nie tyle, ile powinno. Obraz nadal jest zdeformowany, a jedynie po bokach doszły czarne paski. Daje to dodatkowy efekt taki, że punkty kontrolne utworzone przez MacthMover nie pasują do obrazu.

Więc moje pytanie: Jak w Maxie dopasować obraz 1920x1080 Widescreen tak, żeby był prawidłowo wyświetlany we wiuporcie i na renderingu...

 

Dodam, że robiłem próby dopasowywania do normalnego obrazu 4x3, i wszystko działało idealnie.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano
Squeeze na 1.3, czyli Pixel Aspect Ratio odpowiedni dla proporcji Widescreen.

 

moge sie mylic (nigdy nie uzywalem MatchMovera), ale wydaje mi sie ze w tym tkwi problem.

Mozliwe ze masz inną kamere, ale u mnie pixele maja aspect ratio 1. I nie mialem zadnego problemu z wrzuceniem tego do AE czy Maxa.

Napisano

No tak. ale chodzi mi o to, jak zmusić MAXA do prawidłowego renderowania obrazu 16x9. Jak poustawiam wszystko na aspect ratio 1, i obraz 4x3, to też nie mam problemu. Ale obraz z kamery mam 16x9, i tu już mi to nie chce zadziałać. A swoją drogą... Max nie przyjmuje filmów HD jako tła, co jest bardzo dziwne biorąc pod uwagę, że HD wchodzi do domów wielkimi krokami. Nawet Blender bez problemu łyka filmy AVCHD, MKV, MP4 itd. Niestety w Blenderze jest inna sprawa. Matchmover go nie obsługuje, a darmowy Voodoo za nim nie nadąża. Każda nowa wersja Blendera ma zmienione Python API, a VooDoo nie wiadomo, z którą wersją współpracuje.

Napisano (edytowane)

Wszędzie powinieneś mieć ustawioną TĄ SAMĄ rozdzielczość i "pixel aspect ratio" na 1:1 czyli "square pixels".

 

Nie wiem dlaczego wymyślasz sobie widescreen proporcje pixeli - to ma zastosowanie w PAL'u, gdzie masz zawsze tą samą rozdzielczość, tylko proporcje wyświetlania się zmieniają. Nie dotyczy to już wyższych rozdzielczości [z wyjątkiem 1440x1080 - tu też trzeba zmienić pixel aspect ratio żeby uzyskać obraz 16:9].

 

Pozdrawiam.

 

edit:

Napisałeś

"Mam film w rozdzielczości 1080i Widescreen 16x9. Kręcony przeze mnie kamerą HD."

Więc możliwe że masz plik z kamery 1440x1080i. Więc jedyne co musisz zrobić, to wyexportować to do 1920x1080p [np. png] i po drodze "deinterlace".

Edytowane przez sly
Napisano

Poustawiałem wszystkie aspect ratio na 1, a max nadal wypluwa zdeformowane rendery. Ale już sobie chyba poradziłem. W Matchmoverze zrobiłem wyliczenia w oparciu na sekwencji jpg-ów, a osobno film przekonwertowałem na nieskompresowanego AVI w 1920x1080 16x9, i ten film wrzuciłem do Maxa. I wygląda na to, że w ten sposób będzie OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności