Jump to content

Motion vector


guru
 Share

Recommended Posts

Mam taki pytanie. Czy jak renderuje motion vector z render passow to musze go zawsze do openexr wypuszczac bo jak tego nie robie to dostaje dziwne wyniki. Czy jest jakis inny format do ktorego moge go wypuscic?

 

Jak wypuszczelem do targa z frame bufferem na RGBA 4*32 to dostalem cos takiego

http://grab.by/cGWt

Link to comment
Share on other sites

no screen jest nuka.

Nie wiem czy jest sens do softu pchac. Wystarczy zwykla przegladarka plikow bo to jest targa wiec zapisane jest w kanalach RGB. Na rysunku widac wszystkie trzy kolory a 2d vector ma przeciez dwa kanaly;/.

Jak puscilem to przez node vectorblur to dostalem dziwne rozmycia.

Edited by guru
Link to comment
Share on other sites

Mi śmigały bez problemu MV na tiffach, z targami też miałem jakieś jazdy - nie pamiętam dokładnie co to było, ale chyba batch render mi spłaszczał kanały w targach i mimo 32 bit frame buffera wypuszczał 8 co powodowało podobne problemy. Sprawdź sobie próbnikiem, czy aby na pewno ten tga to faktycznie 32 bit czy sklampowany do 8 wielki jak 32 bit plik.

 

ps. Zresztą dobrze wypuszczony 8 bit MV najczęściej w zupełności wystarcza, bo daje Ci rozmycia do 128 pixeli, a 16 bit do circa 32000 px, więc zapełni 8 ekranów kina.

 

ps2. Wiem że nie o to pytasz, ale tak z ciekawości - skoro używasz nuke'a to co Ci przeszkadza w exr'ach? Dla nuke'a to wręcz stworzony format ... rozumiem - after to jakaś padaczka w obsłudze exr, ale nuke to uwielbia i masz wszystko w jednym strumieniu plików.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz beny. Co do ps1 skad takie dokladne dane znasz:D?

Co do ps2 to taki problem wyszedl po prostu z braku mojego doswiadczenia i lubie wiedziec takie kruczki:).

Ale masz racje exr jest ok ale niekiedy przeraza mnie jego rozmiar. Nie wiem jak dopasowywac wielkosc frame buffer co do sytuacji (nie chce stracic cennych danych ale tez nie chce przerendowywac jeszcze raz bo okazalo sie ze 16bit na kanal to za malo).

 

Ok panowie/panie:) mam jeszcze jedeno pytanie ktore zadalem tu:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=78796

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz beny. Co do ps1 skad takie dokladne dane znasz:D?

 

Po prostu - na logikę, w normalized 2d motion vector masz opcję nadania maksymalnego przesunięcia - 256 = 8 bit, 65536 = 16 bit przesuniecie maksymalne itd. więc do tego przesunięcia otrzymasz ślicznego rampa na alfie bez bandingu i taka informacja w 99,99% przypadkow wystarczy, nawet przy zapierdzielającym deszczu. Wiem że używasz Toxica - z obrazka i on normalizację ma na sztywno dlatego zmusza do wypuszczania w 32 bitach, żeby ogarnąć całą scenę ... więc w przypadku toxica jestes upupiony i 32 bit musi lecieć :(

 

Co do ps2 to taki problem wyszedl po prostu z braku mojego doswiadczenia i lubie wiedziec takie kruczki:).

Ale masz racje exr jest ok ale niekiedy przeraza mnie jego rozmiar. Nie wiem jak dopasowywac wielkosc frame buffer co do sytuacji (nie chce stracic cennych danych ale tez nie chce przerendowywac jeszcze raz bo okazalo sie ze 16bit na kanal to za malo).

 

Ok panowie/panie:) mam jeszcze jedeno pytanie ktore zadalem tu:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=78796

 

Najlepiej wszystko wypuszczać 32 bit, ale wtedy trzeba wynająć oddzielne pomieszczenie na trzymanie dysków :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy