misiek4ever Napisano 28 Sierpień 2011 Share Napisano 28 Sierpień 2011 Witam. Wcześniej pracowałem na 3ds'ie 8 i i jak chciałem na 1 obiekt nanieść więcej niż 1 materiał, to po prostu zaznaczałem za pomocą Edit Poly ---> Polygons i nanosiłem materiał. Działało. Aktualnie pracuję na wersji 9 i mam problem ... Otóż nawet gdy zaznaczam tylko kawałek obiektu i nanoszę materiał, to pokrywa on cały obiekt... Jak zrobić, aby pokrył tylko część ? Z góry dzięki za odpowiedź. (Proszę o wyrozumiałość. jestem początkującym użytkownikiem 3ds'a.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 28 Sierpień 2011 Share Napisano 28 Sierpień 2011 za pomocą material ID. wybierasz poligony na których ma być dany materiał i nadajesz mu jakiś tam numerek. potem robisz mutli sub material i tam ładujesz odpowiednie materiały. możesz też rozbić element na części używając detach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gowron Napisano 28 Sierpień 2011 Share Napisano 28 Sierpień 2011 zaznaczasz polygony ktore chcesz aby pokrył dany materiał i w rubryce Material w polu Set ID wpisz np. 1 Później zaznacz polygony na które chcesz nanieść inny materiał i w tej samej rubryce w Set ID wpisz np. 2 Następnie w material editor ustawiasz multi/sub object w set number ustawiasz 2 (liczba jest zależna ile materiałów chcesz nanieść) i dodajesz materiały Mam nadzieje, że wytłumaczyłem :D 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiek4ever Napisano 28 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2011 Dzięki wielkie działa ^ ^ Przy okazji nauczyłem się dodawać smooth tylko w danym miejscu : ) Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gowron Napisano 28 Sierpień 2011 Share Napisano 28 Sierpień 2011 jeśli ci pomogłem to uprzejmie prosze o kliknięcie serca pod moim nickiem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...