Jump to content

Problem z materiałami - Edit Poly


misiek4ever
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Wcześniej pracowałem na 3ds'ie 8 i i jak chciałem na 1 obiekt nanieść więcej niż 1 materiał, to po prostu zaznaczałem za pomocą Edit Poly ---> Polygons i nanosiłem materiał.

 

Działało.

 

Aktualnie pracuję na wersji 9 i mam problem ...

Otóż nawet gdy zaznaczam tylko kawałek obiektu i nanoszę materiał, to pokrywa on cały obiekt...

 

Jak zrobić, aby pokrył tylko część ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

(Proszę o wyrozumiałość. jestem początkującym użytkownikiem 3ds'a.)

Link to comment
Share on other sites

za pomocą material ID. wybierasz poligony na których ma być dany materiał i nadajesz mu jakiś tam numerek. potem robisz mutli sub material i tam ładujesz odpowiednie materiały. możesz też rozbić element na części używając detach

Link to comment
Share on other sites

zaznaczasz polygony ktore chcesz aby pokrył dany materiał i w rubryce Material w polu Set ID wpisz np. 1 Później zaznacz polygony na które chcesz nanieść inny materiał i w tej samej rubryce w Set ID wpisz np. 2 Następnie w material editor ustawiasz multi/sub object w set number ustawiasz 2 (liczba jest zależna ile materiałów chcesz nanieść) i dodajesz materiały

Mam nadzieje, że wytłumaczyłem :D

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy