Skocz do zawartości

Extrude i knife


illusion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Blendera 2.5 chciałbym zapytać o działanie funkcji Extrude i Knife.

Przeszukałem wątki itp, ale nie do końca znalazłem to co chciałem...

 

Extrude, chcę extrudować jedną ścianę w boxie tak, żeby nawet w przypadku gdy jest on obrócony extrudowała się wzdłuż jego środka tak jak to działa w maxie... na obecną chwilę raz się tak udaje a raz nie i nie wiem od czego to zależy...

 

Druga sprawa to knife, czy jego działanie jest podobne do maxowego? Wiem, że można robić loop cuty, lub z K i myszą rysować cięcia, ale ja chciałbym wyciąć coś od wierzchołka do wierzchołka lub pomiędzy i coś nie mogę znaleźć takiej opcji...

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi

i wyrozumiałość...

 

Pzdr.

illusion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam,

 

odnośnie extrudowania nie powinno być problemów: scena posiada kilka osi do wyboru: Global, Local, Normal, Gimbal, View. Extrudowanie odbywa się domyślnie wg kierunku normalnych - po wciśnięciu "E" (jak wciśniesz dodatkowo klawisz x,y,z to odbędzie się wg globalnych x,y,z jak znów wciśniesz klawisz x,y,z to wg osi normalnych x,y,z zależnie od wyboru). Jeśli przerwiesz extrudowanie ESC lub PPM to możesz przesunąć utworzonego face'a (klawisz G) wg osi, którą wybierzesz - wybór dokonuje się między osią Global a wybraną (Local, Normal, Gimbal. View) - analogicznie jak wyżej: klawisze x,y,z w trakcie operacji przesuwania - tutaj są wszystkie osie do wyboru, więcej niż w przypadku samego extrude. Możesz też tworzyć własne osie pod klawiszem N (Transform Orientations) lub skrótem CTRL+ALT+SPACJA. Przydatne jest jeszcze odróżnienie Extrude Region, Extrude Individual oraz skrót ALT+S - Shrink/Fatten. Tak z grubsza, więcej znajdziesz na wiki blendera i google.

 

Odnośnie knife: funkcjonalność niektórych narzędzi modelarskich 2.4 w stosunku do 2.5 jest na tę chwilę ograniczona - podstawowy knife nie daje możliwości blokowania osi i przyciągania do wierzchołków jak było w 2.4. Istnieje addon fake knife, który cześciowo problem rozwiązuje, jeśli chodzi o blokowanie osi (u mnie snapowanie nie działa). Są też buildy Bmesh, gdzie knife działa już całkiem nieźle jeśli chodzi o przyciąganie do wierzchołków i wycinanie fikuśnych kształtów (ale blokowania osi nie zauważyłem). Knife będzie funkcjonalny w 100%, kiedy Bmesh zostanie wciągnięty do trunka, a nastąpi to pewnie dopiero z chwilą wydania 2.6x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerne info. Tego mi brakowało.

Chociaz do tego addona fake knife, też dotałem i tez nie działa prawidłowo lub zgodnie z opisem.

Czy istnieje jakiś licznik zaznaczonych wierzchołków, krawędzi?

Mam aktualnie wersje 2.57 w starszej wersji była obok wersji programu a tu nie widzę.

 

------

aaa znalazłem w wersji 2.59 znów jest tam co poprzednio... :)

 

Pzdr.

illusion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności