Gość curtao Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 Witam, mój pracodawca postawił mi wyzwanie - nauczyć się wizualizacji prostych (jakby się na pierwszy rzut oka wydawało) przedmiotów takich jak syfony, kratki ściekowe itp. Poprzedni grafik w firmie zrobił np coś takiego: http://www.kratkisciekowe.pl/app/upload/images/cache/4dff69e5-f717-c560_800x600.jpeg http://www.kratkisciekowe.pl/app/upload/images/cache/530bc9a5-a138-001d_800x600.jpeg prawdopodobnie będę musiał przygotować podobne sceny, ogarnąłem podstawy 3ds maxa (do czego służą primitives, spline, modifiers, viewporty itp), ale żadeen inny, konkretny tutorial nie chce mi za bardzo się udać... np ten mnie przystawił na 6. kroku - http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/modelling-and-rendering-an-interior-scene-in-3ds-max/ i na dodatek nie wiem, czy dzięki niemu potrafiłbym potem wykonnać modele tych kratek etc. Prosiłbym o jakieś porady, jak się nauczyć tworzyć rzeczy jakie robił poprzedni grafik, od czego zacząć, linki do tutoriali... Będe bardzo wdzięczny. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
goran Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 Wbrew pozorom to nie są łatwe modele - kształty są dosyć skomplikowane, konieczne jest pewne doświadczenie szczególnie przy czamferowniu krawędzi i nakładaniu MSa lub TSa. Tutorial o którym mowa jest jak najbardziej na miejscu, powiedz w którym momencie dokładnie utknąłeś to coś może pomogę. Przede wszystkim musisz dużo ćwiczyć modele, bo materiały możesz przenieść ze scen poprzedniego grafika (jeżeli masz pliki maxowe). Ma razie skup się na nauce modelingu pojedynczych modeli i wrzucaniu ich do istniejących scen poprzednika (żeby mieć gotowe materiały i ustawienia sceny), jak to złapiesz to naucz się ustawienia sceny i reszty.
Gość curtao Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 No, niestety nie mam żadnych plików maxowych... :( Co do tamtego tutorialu, to przycięło mnie przy szóstym kroku, zrobiłem boxa o podanych wymiarach i szerokości 5 cm i "Select the two large polygons (be careful to select the backside one as well), right click and Inset them with a value of 4 cm. Now delete the two selected polys. " tu już nie mogłem zaznaczyć tych poli... nie wiedziałem które, i jak... Postanowiłem, że zrobię cokolwiek z tego, co już umiem i z tej branży... wszedłem tutaj: http://www.kratkisciekowe.pl/,odplyw-wody,603.html i postanowilem odwzorować "na oko" (bo nie ma wymiarów wszystkich elementów tam) ten odpływ. Wyszło jak wyszło, nie umiałem zrobić tylko tego pierścienia na syfonie. Wypusty na górze zrobione za pomocą spline/rectangle, podstawka boxik, elementy syfonu - tuby. http://img607.imageshack.us/img607/457/pierwszyrender.png Materiały dobrane intuicyjnie, pierwszy raz doszedłem do tego, aby coś dało się wyrenderować :) Czekam na jakieś porady :)
kranz Napisano 10 Wrzesień 2011 Napisano 10 Wrzesień 2011 polecam ten tutek: http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/model-a-detailed-high-poly-fire-hydrant-in-3ds-max/ jest tu pokazane jak z pionowego cylindra wyprowadzic poziome "odnogi"-moze sie przydac przy tym syfonie.
Rekomendowane odpowiedzi