Jump to content

kranz

Members
  • Posts

    34
  • Joined

  • Last visited

kranz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

12

Reputation

  1. nurbs jak najbardziej ale jeśli jest to jakas prostsza bryła to możesz zrobić klatkę ze splajnów a następnie nałożyć mod. Surface. tutorial jak to zrobic był w maxie chyba 2009 - ogolnie wszystkie tutki sa na ich stronie - modelling, skoczek (knight)
  2. na stronce 3dbuzz jest tutek jak wymodelowac pojazd kroczący AT-AT z gwiezdnych wojen i wrzucic go do UDK.
  3. ja kiedys kupiłem biblie do 2010 po angielsku. nie żałuje ale 2 raz bym nie kupił. zalezy jak kto woli sie "uczyć"- moim zdaniem lepsze tuty z tuba :) co do tresci itd- to tak, jak najbardziej caly program jest rozpisany, nie wiem jak wyszlo w tłumaczeniu ale po angielsku bardzo fajnie sie "czyta" bo wiekszosc przykładów jest wyjasniana z "humorem".
  4. zrob extrude w dowolnym kierunku i z dowolna iloscia, przejdz do jakiegos wygodnego widoku (niekoniecznie perspective), przejdz w tryb Vertex, chwyc te 4 vertexy i je przesun tam gdzie chcesz. bo szczerze mowiac nie wiem czemu nie mozesz tego wyextrudowac pionowo w góre.
  5. jak byś potrzebował jakis zdjec/dodatkowego info to pisz bo mam ksiazke j. piekałkiewicza "armata przeciwlotnicza 88mm"
  6. wpisz sobie w googlach "Merkava tutorial". nie jest to co prawda video, i ma pare "krytycznych momentów" ale mozna go zrobic.
  7. pewnie. ale nie w sytuacji kogos kto sie pyta: "co mam zrobic z 'weld target' a mam 2 vertexy". dawno temu identyczny bład robilem modelujac zołnierza z fabrycznych tutów 3d maxa. za 1 razem mechanicznie kopiowałem kazdy krok idac za tutem, w połowie nie wiedziałem juz de facto co robie a potem okazało sie ze mam mnostwo bumpów, pinchy itd. zaczałem 2 raz, od zera, myslac dwa razy zanim cokolwiek extrudowałem, zweldowałem itd. zgadzam sie ze poprawienie bedzie najbardziej twórcze ale trzeba wczesniej poznac narzedzie (gap, bridge etc) maxa zeby cokolwiek naprawić. juz nie wspomne ze ten tut jest stary jak świat, chyba pamieta jeszcze maxa 4.
  8. zeby usunać ta linie co leci przez środek musisz zrobic weld verteksów które tam sa, czyli, jesli robiłes Mirror to musisz dac attach ta lewa czesc do prawej (albo na odwrót), dac zblizenie na ta linie i zobaczyc ze pozornie przez srodek biegnie 1 rzad vertexów. pozornie bo pod nimi masz jeszcze 1 dodatkowy rzad który pochodzi z tej drugiej połowki. albo przejedz wszystkie z góry na dół i daj Weld-wtedy ich liczba powinna zmniejszyc sie o połowe albo zaznaczaj pojedynczo i dawaj weld. moze bedziesz musiał tez pokombinowac z weld threshold. jesli chodzi o target weld to masz ta opcje pod Weld i nad Connect. Włączasz target weld, zaznaczasz 1 vertex i ciagniesz go na drugie tj. ten z którym go chcesz "połaczyć". jak bedziesz go przeciagał to taka przerywana kreska powinna sie pojawic.
  9. mozna tez z reki w photoshopie narysowac czarnym pedzlem na białym tle jakies plamy, które potem max zamieni na "góry i doliny", czyli de facto to co wyzej tylko ze nie "proceduralnie" jak zrobił to Mirach.
  10. na you tube był kiedys 54-czesciowy tutorial jak wymodelowac boeinga 737. mysle ze jak zobaczysz kilka czesci to jakies pomysły przyjda ci do głowy. co prawda tam to jest chyba spline modeling- troche trudniejszy niz postawienie cylindra itd ale zawsze cos.
  11. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=11006495&linkID=9241175 (Modeling-->PDF+Supplementary files)
  12. tutorial "fabryczny" maxa, chyba 2009 albo i wczesniej. do pobrania za free ze strony autodeska. (do pobrania bo w nowszych maxach juz go nie ma). ksiazka j.pasek max 2010 sztuka animacji czy cos takiego...tylko ze tam modelowania w sumie jest mało. mnostwo tutów na y.tube i na "roznych" stronach jak sobie w google poszukasz.(darmowych tez)
  13. jak bys sie zdecydował jednak wymodelowac to masz tuta na start http://xenomorphic.co.uk/doc_cutglass.html
  14. z tego co wiem to wszystkim tak laguje okno uvw. problem jest szczegolowo opisany na forum autodeska. z tego co pamietam, gdyby naprawili tego laga to popsułoby sie co innego bo to jest jakos "sprzeżone".
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy