Jump to content

Ripple efekt. Pomoże ktoś ?


lajosz

Recommended Posts

Witam.

 

Jestem tu nowy.

Grafika (i ogólnie modelowanie 3D) interesuje mnie średnio.

Jednak zdecydowałem się tu napisać bo już nie mam siły na poszukiwania w necie rozwiązania problemu.

 

Otóż potrzebuję model 3D (a może bryłę, sam nie wiem jak powinno się to nazywać) w formie blatu na którym będzie kilka kręgów wodnych tworzących rozchodzące się fale które dodatkowo odbijają się (dyfrakcja, interferencja) między sobą.

Naściągałem mnóstwo oprogramowania 3D (triale) takiego jak ZBrush, 3Ds max, Maya itd itp.

Próbowałem coś tam robić według znalezionych w necie tutoriali, ale efekty były albo niezadowalające, albo ja po prostu nie potrafię tego robić właściwie.

Własciwie to na pewno nie potrafię.

Oczywiście wiem, że zamiast pisać tutaj prośbę o pomoc, mogę zgłębić temat i czegoś się nauczyć, ale to co chcę zrobić raczej będzie jednorazowym dziełem, więc zamiast przekopywać masę tutoriali i "kopać się z koniem" wolę zwrócić się z prośbą do ludzi którzy po prostu się na tym znają.

 

Korzystając z zasady, że "Jeden obraz, tysiąc słów" , poniżej zdjęcie z elementem o jaki mi chodzi.

 

44.jpg

 

 

Idealnie by było, żeby model 3D był prawie dokładnie taki sam jak na tym obrazku, tzn, sam blat bez tych białych naczyń.

 

A może ktoś zna jakiś program (symulator) do tworzenia właśnie takich rzeczy, ale żeby tworzył model 3D, a nie animację 2D tudzież bitmapę ?

Nie potrzebuję potężnych krów w stylu 3Dsmax.

Ot jakiś zwykły programik który by to robił.

 

Jestem oeratorem maszyn CNC, a powyższa półeczka spodobała mi sie do tego stopnia, że chcę ją sobie zrobić, ale niespodziewanie natrafiłem na problem który opisałem.

 

Jeśli ktoś dla kogo wykoanie w/w modelu nie stanowi większego problemu zechce pomóc, to będę zobowiązany i z kolei mogę służyć wiedzą w zakresie obróbki drewna na maszynach CNC, a ponad to, zobowiązuję sie do pokazania tu na forum gotowego produktu.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

To jest tak, w Maxie da sie zrobic cos takiego bardzo latwo, ale to nie jest symulacja, tylko reczne ustawianie modyfikatora ktory udaje rozchodzenie sie fal. Wyglada to mniej wiecej tak:

ripple.jpg

Jesli taki efekt cie zadowala to moge napisac jak to zrobic, nie wymaga to kopania z koniem.

 

Druga rzecz o ktorej wspomniales przypadkiem. Pisales o generatorach takich fal 2d. Jakbys jakims przypadkiem mial pod reką generator ktory wypluje bialo czarny obrazek (na zasadzie biel - wysoko, czern - nisko) takich fal, to mozna go w latwy sposob uzyc do znieksztalcenia modelu i wygenerowania na nim takich wzorow.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

mozna tez z reki w photoshopie narysowac czarnym pedzlem na białym tle jakies plamy, które potem max zamieni na "góry i doliny", czyli de facto to co wyzej tylko ze nie "proceduralnie" jak zrobił to Mirach.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.

 

Panowie mirach i kranz, bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

 

@mirach

Takie coś jak na obrazku w twoim poście właśnie próbowałem (według tutoriala) zrobić w Maxie i za cholerę nie udawało mi się "posadzić" tych efektów (ripple) w dowolnym miejscu sceny.

Zawsze epicentrum fali było gdzieś poza sceną i na scenie było widać tylko same fale, a i tak ledwo co było je widać bo (tu zaś wychodzi moja indolencja) nie nie wiedziałem ja zrobić (jeśli się dobrze wyrażam) światłocień, tak jak to widać na Twoim obrazku.

Wszystko było w prawie jednolitym kolorze.

Z resztą (jak już pisałem w pierwszym poście), po prostu nie ogarniam tego 3D studio Max, a ponadto, po kilkunastu nieudanych próbach wygenerowania przy jego pomocy tej fali, po prostu go odinstalowałem.

 

Co do generatorów, to znalazłem taki który robi prawie dokładnie to samo co widać na Twoim obrazku i nawet próbowałem wykorzystać wygenerowaną przez niego mapę bitową, ale TO NIE TO.

Owszem, bitmapę zaimportowaną do programu w którym robię większość płaskorzeźb (ArtCAM) można od razu (w locie) przekształcić na obiekt 3D, ale nawet wtedy, taki obiekt jest zbyt "równy" (sterylny) i nie wygląda naturalnie, czyli tak jakby fala wodna rozchodziła się w naturze.

Jednak jeśli nie nadwyrężam uprzejmości, to czy mógłbyś spróbować zrobić coś takiego:

 

444.jpg

 

 

Chodzi tu o umieszczenie na scenie dwóch takich obiektów/wysp (zaznaczone na czerwono), a następnie umieszczenie tych fal w miejscach jak na obrazku.

Może wtedy fala, po odbiciu się od tych wysp zachowa się się bardziej naturalnie.

Jeśli to możliwe, to bardzo proszę o taki model.

 

Oczywiście w tzw. międzyczasie, próbowałem rysować to ręcznie w programie Sculptris Alfa 6 i o dziwo, wychodziło całkiem, całkiem, ale tu z kolei kręgi wodne są zbyt krzywe bo wszystko jest rysowane z ręki.

Próbowałem też w Photo Shopie. Tam nawet jest specjalny filtr o nazwie Ripple, właśnie do tworzenia takich fal, ale on chyba tez pracuje na takiej samej (lub podobnej) zasadzie jak ten w 3dsmax, tzn, fale są zbyt regularne i wyglądają mało naturalnie.

 

Kończąc, mam nadzieję że nie znudziłem i że jednak może ktoś coś zaradzi.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ale tu z kolei kręgi wodne są zbyt krzywe bo wszystko jest rysowane z ręki.

zasadzie jak ten w 3dsmax, tzn, fale są zbyt regularne i wyglądają mało naturalnie.

 

kurcze, ciezko cie zadowolic ;)

 

A tak serio to chyba pozostaje ci jedynie jakas symulacja w programie do fluidów, na czym niestety nie znam sie, ani nie mam czasu sie zaglebiac z powodu zlecen. Pozostaje zyczyc powodzenia. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@mirach

 

Dziękuję za odpowiedź.

 

No cóż, trzeba będzie jednak narysować to ręcznie.

 

Co do zleceń o których pisałeś (pewnie kupa roboty) , to akurat się nie dziwię.

Popatrzyłem sobie na Twoje prace (portfolio) .

Jak dla mnie, rewelacja.

Szczególnie praca nr.2 (pokój z zielonymi zasłonami) wygląda naprawdę znakomicie. Bardzo naturalnie.

Nic dziwnego, że wisi na głównej w visuary.co.uk

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy