Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

mam do wymodelowania ratanowe krzesło i nie wiem jak sie do tego zabrać. Moze ktos z Was już sie mierzył z takim tematem i mógłby mi coś doradzić. Od czego zacząc? Soft: 3ds 2012.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To zależy jaki mają mieć kształt. Czasami opyla się użyć displace, modelując uprzednio wzór, renderując zdepth i alphę z kamery ortograficznej. Dla niektórych kształtów lepszy jest natomiast inny sposób: Robisz geometrię, zagęszczasz odpowiednio, zaznaczasz krawędzie, "create shape from selection" a potem robisz z nich "renderable splines". Dla Różnego typu przeplotów na krawędziach warto rozmieścić je sobie na splineach za pomocą "spacing tool". Pokaż jakie konkretnie kształty chcesz modelować bo to szeroki temat. Mam nadzieję że napisałem jasno, jeśli nie to sprecyzuję;)

Napisano

model plus dobra tekstura rattanu ? Samą teksturę można wymodelować i wyrenderować z z-depth, będziesz miał od razu mapkę do dispa lub bumpa. Diffuse zrób z vray color mapy plus bump na multiple w composite material i powinno wyjść ok

 

Lucek - w tym samym czasie pisałem ;]

Napisano

lewy prosty ;]

 

rattanmat.jpg

 

na szczycie możesz sobie wrzucić teksturę, żeby zróżnicować odcień rattanu, u mnie jest jakieś drewno

Napisano

Najprościej: 2 opcje. Zależnie czy renderujesz mental rayem czy scanline. W przypadku mental raya ustawiasz materiał Arch&Design, i tam w zakładce special purpose maps masz coś takiego jak cutout. Wrzucasz tam teksturę z prześwitami. Najprościej zrobić to przerabiając teksturę określającą kolor na czarno białą i tam gdzie są wcięcia, dać barwę białą, a tam gdzie są przeploty zostawić barwę czarną. W ten sposób biała barwa przekształcana jest na wcięcia w materiale i powstają ci ładnie prześwity. Nie wiem tylko jak to się sprawdza w przypadku modeli o złożonej budowie; najprościej więc będzie, jeśli jako ratan użyjesz zwykłej płaszczyzny (plane).

Drugi sposób to w zależności od materiału można to najprościej zrobić wykorzystując kanał alfa.

Edytowane przez Aethersis

Napisano

A teksturkę alphy możesz wykonać analogicznie jak dispa moim sposobem (nie tylko moim;)), tylko zamiast zdepth renderujesz kanał alpha.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.