Skocz do zawartości

Meble ratanowe -jak?


3d_operator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

To zależy jaki mają mieć kształt. Czasami opyla się użyć displace, modelując uprzednio wzór, renderując zdepth i alphę z kamery ortograficznej. Dla niektórych kształtów lepszy jest natomiast inny sposób: Robisz geometrię, zagęszczasz odpowiednio, zaznaczasz krawędzie, "create shape from selection" a potem robisz z nich "renderable splines". Dla Różnego typu przeplotów na krawędziach warto rozmieścić je sobie na splineach za pomocą "spacing tool". Pokaż jakie konkretnie kształty chcesz modelować bo to szeroki temat. Mam nadzieję że napisałem jasno, jeśli nie to sprecyzuję;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model plus dobra tekstura rattanu ? Samą teksturę można wymodelować i wyrenderować z z-depth, będziesz miał od razu mapkę do dispa lub bumpa. Diffuse zrób z vray color mapy plus bump na multiple w composite material i powinno wyjść ok

 

Lucek - w tym samym czasie pisałem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej: 2 opcje. Zależnie czy renderujesz mental rayem czy scanline. W przypadku mental raya ustawiasz materiał Arch&Design, i tam w zakładce special purpose maps masz coś takiego jak cutout. Wrzucasz tam teksturę z prześwitami. Najprościej zrobić to przerabiając teksturę określającą kolor na czarno białą i tam gdzie są wcięcia, dać barwę białą, a tam gdzie są przeploty zostawić barwę czarną. W ten sposób biała barwa przekształcana jest na wcięcia w materiale i powstają ci ładnie prześwity. Nie wiem tylko jak to się sprawdza w przypadku modeli o złożonej budowie; najprościej więc będzie, jeśli jako ratan użyjesz zwykłej płaszczyzny (plane).

Drugi sposób to w zależności od materiału można to najprościej zrobić wykorzystując kanał alfa.

Edytowane przez Aethersis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności