3d_operator Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 Witam, mam do wymodelowania ratanowe krzesło i nie wiem jak sie do tego zabrać. Moze ktos z Was już sie mierzył z takim tematem i mógłby mi coś doradzić. Od czego zacząc? Soft: 3ds 2012.
Lucek Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 To zależy jaki mają mieć kształt. Czasami opyla się użyć displace, modelując uprzednio wzór, renderując zdepth i alphę z kamery ortograficznej. Dla niektórych kształtów lepszy jest natomiast inny sposób: Robisz geometrię, zagęszczasz odpowiednio, zaznaczasz krawędzie, "create shape from selection" a potem robisz z nich "renderable splines". Dla Różnego typu przeplotów na krawędziach warto rozmieścić je sobie na splineach za pomocą "spacing tool". Pokaż jakie konkretnie kształty chcesz modelować bo to szeroki temat. Mam nadzieję że napisałem jasno, jeśli nie to sprecyzuję;)
żółty Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 model plus dobra tekstura rattanu ? Samą teksturę można wymodelować i wyrenderować z z-depth, będziesz miał od razu mapkę do dispa lub bumpa. Diffuse zrób z vray color mapy plus bump na multiple w composite material i powinno wyjść ok Lucek - w tym samym czasie pisałem ;]
żółty Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 lewy prosty ;] na szczycie możesz sobie wrzucić teksturę, żeby zróżnicować odcień rattanu, u mnie jest jakieś drewno
3d_operator Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 Cos w tym stylu: http://www.sierra-madre.com/images/silla_ratan_principal_2.jpg?osCsid=3cc5af23e6ca251f06055318e2cf26f1 Jak zrobić prześwity?
Aethersis Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 (edytowane) Najprościej: 2 opcje. Zależnie czy renderujesz mental rayem czy scanline. W przypadku mental raya ustawiasz materiał Arch&Design, i tam w zakładce special purpose maps masz coś takiego jak cutout. Wrzucasz tam teksturę z prześwitami. Najprościej zrobić to przerabiając teksturę określającą kolor na czarno białą i tam gdzie są wcięcia, dać barwę białą, a tam gdzie są przeploty zostawić barwę czarną. W ten sposób biała barwa przekształcana jest na wcięcia w materiale i powstają ci ładnie prześwity. Nie wiem tylko jak to się sprawdza w przypadku modeli o złożonej budowie; najprościej więc będzie, jeśli jako ratan użyjesz zwykłej płaszczyzny (plane). Drugi sposób to w zależności od materiału można to najprościej zrobić wykorzystując kanał alfa. Edytowane 20 Wrzesień 2011 przez Aethersis
Lucek Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 A teksturkę alphy możesz wykonać analogicznie jak dispa moim sposobem (nie tylko moim;)), tylko zamiast zdepth renderujesz kanał alpha.
Rekomendowane odpowiedzi