Krzyk Napisano 9 Wrzesień 2011 Share Napisano 9 Wrzesień 2011 Myślę, że ten dział będzie najodpowiedniejszy. Otóż spotkał mnie następujący problem: Dla trzeciego planu chciałem zastosować obrazki alpha drzew narzucone na plane, by nie obciążać całość scenki. Problem w tym, że pomimo nałożeniu warstwy czarnobiałej w opacity channel (i preview materiału pokazuje taki efekt, jaki chcę uzyskać), to nadal pojawia się na renderze pół przeźroczysty obiekt (plane) na którym jest narzucony obrazek drzewa. Ktoś wie jak się tego pozbyć? Aby był totanie przeźroczysty poza częścią z drzewem? Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzyk Napisano 10 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 10 Wrzesień 2011 Aby zobrazować problem: Nadal nikt nie ma pojęcia? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZiN Napisano 10 Wrzesień 2011 Share Napisano 10 Wrzesień 2011 Miałem kiedyś podobny problem. Sprawdź czy w kanale opacity ta część której ma nie być widać jest zupełnie czarna. Bo jak wpada już w lekką szarość może to prowadzić do takiego efektu jak na załączonym obrazku. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 10 Wrzesień 2011 Share Napisano 10 Wrzesień 2011 Jaki renderer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzyk Napisano 10 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 10 Wrzesień 2011 Jaki renderer? Vray 1.5 :) @ZiN: Sprawdzę to wieczorem, może być że to o to chodzi. Jednak wydaje mi się, że zrobiłem czysto czarno-białą teksturę na usunięcie tła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek-ef Napisano 10 Wrzesień 2011 Share Napisano 10 Wrzesień 2011 to może mień ten obrazek do opacity na palete 2-kolorową ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 10 Wrzesień 2011 Share Napisano 10 Wrzesień 2011 w Vrayu inaczej się bilboardy robi troszkę. Robimy materiał VrayBlendMat. Do slotu głównego wsadzamy materiał VrayMatWrapper. Wyłączamy mu wszystkie opcje związane z GI, caustikami itd. Kulka w podglądzie powinna być niewidoczna. Teraz do slotu sub materiału w VrayBlendMat wsadzamy standardowy materiał z teksturą w difuse (RGB naszego drzewka). A do slotu maski tego sub materiału wsadzamy naszą alfę drzewka (czy co tam potrzebujemy). Oczywiście lepiej żeby tekstura drzewka miała osobno kanały RGB i Alfa. Nie trzeba wtedy walczyć z ustawieniami bitmap, tylko ładujemy to co potrzebujemy do slotu bitmapy i nic nie przestawiamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się