Jump to content

Przeźroczyste tło tekstury - opacity


Krzyk
 Share

Recommended Posts

Myślę, że ten dział będzie najodpowiedniejszy.

 

Otóż spotkał mnie następujący problem:

 

Dla trzeciego planu chciałem zastosować obrazki alpha drzew narzucone na plane, by nie obciążać całość scenki. Problem w tym, że pomimo nałożeniu warstwy czarnobiałej w opacity channel (i preview materiału pokazuje taki efekt, jaki chcę uzyskać), to nadal pojawia się na renderze pół przeźroczysty obiekt (plane) na którym jest narzucony obrazek drzewa.

 

Ktoś wie jak się tego pozbyć? Aby był totanie przeźroczysty poza częścią z drzewem?

 

Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś podobny problem. Sprawdź czy w kanale opacity ta część której ma nie być widać jest zupełnie czarna. Bo jak wpada już w lekką szarość może to prowadzić do takiego efektu jak na załączonym obrazku.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

w Vrayu inaczej się bilboardy robi troszkę. Robimy materiał VrayBlendMat. Do slotu głównego wsadzamy materiał VrayMatWrapper. Wyłączamy mu wszystkie opcje związane z GI, caustikami itd. Kulka w podglądzie powinna być niewidoczna. Teraz do slotu sub materiału w VrayBlendMat wsadzamy standardowy materiał z teksturą w difuse (RGB naszego drzewka). A do slotu maski tego sub materiału wsadzamy naszą alfę drzewka (czy co tam potrzebujemy).

 

Oczywiście lepiej żeby tekstura drzewka miała osobno kanały RGB i Alfa. Nie trzeba wtedy walczyć z ustawieniami bitmap, tylko ładujemy to co potrzebujemy do slotu bitmapy i nic nie przestawiamy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy