Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Myślę, że ten dział będzie najodpowiedniejszy.

 

Otóż spotkał mnie następujący problem:

 

Dla trzeciego planu chciałem zastosować obrazki alpha drzew narzucone na plane, by nie obciążać całość scenki. Problem w tym, że pomimo nałożeniu warstwy czarnobiałej w opacity channel (i preview materiału pokazuje taki efekt, jaki chcę uzyskać), to nadal pojawia się na renderze pół przeźroczysty obiekt (plane) na którym jest narzucony obrazek drzewa.

 

Ktoś wie jak się tego pozbyć? Aby był totanie przeźroczysty poza częścią z drzewem?

 

Z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Aby zobrazować problem:

 

przechwytywanielk.jpg

 

 

Nadal nikt nie ma pojęcia? :)

Napisano

Miałem kiedyś podobny problem. Sprawdź czy w kanale opacity ta część której ma nie być widać jest zupełnie czarna. Bo jak wpada już w lekką szarość może to prowadzić do takiego efektu jak na załączonym obrazku.

 

pzdr

Napisano
  • Autor
Jaki renderer?

Vray 1.5 :)

 

@ZiN: Sprawdzę to wieczorem, może być że to o to chodzi. Jednak wydaje mi się, że zrobiłem czysto czarno-białą teksturę na usunięcie tła...

Napisano

w Vrayu inaczej się bilboardy robi troszkę. Robimy materiał VrayBlendMat. Do slotu głównego wsadzamy materiał VrayMatWrapper. Wyłączamy mu wszystkie opcje związane z GI, caustikami itd. Kulka w podglądzie powinna być niewidoczna. Teraz do slotu sub materiału w VrayBlendMat wsadzamy standardowy materiał z teksturą w difuse (RGB naszego drzewka). A do slotu maski tego sub materiału wsadzamy naszą alfę drzewka (czy co tam potrzebujemy).

 

Oczywiście lepiej żeby tekstura drzewka miała osobno kanały RGB i Alfa. Nie trzeba wtedy walczyć z ustawieniami bitmap, tylko ładujemy to co potrzebujemy do slotu bitmapy i nic nie przestawiamy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.