Jump to content

Hard edges - problem ze zniekształconymi powierzchniami (3dsmax)


nbarox
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

pracuję właśnie nad swoim drugim modelem w 3d studio max'ie i mam problem z ostrym przejściem między powierzchniami.

Przypadek wygląda tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/856/54976849.jpg/ (przepraszam za jakość tych screenów)

Chcę aby krawędzie nie były zaokrąglone

 

Próbowałem zrobić to 4 metodami:

 

Smoothing Groups: (starałem się zmienić poziomy smoothing groups dla tych sąsiadujących poligonów ale albo nie potrafię się z tym obchodzić albo to nie działa :/)

http://imageshack.us/photo/my-images/231/2smoothinggroups.jpg/

 

Crease (zmieniałem ustawienia dla linii na kantach ale ogólnie wygląda to strasznie :/)

http://imageshack.us/photo/my-images/691/3crease.jpg/

 

tessellation (tutaj chyba wygląda najlepiej ale też niestety przejście nie jest naprawdę ostre)

http://imageshack.us/photo/my-images/692/4tesselation.jpg/

 

Chamfer: (dolne przejście wygląda fajnie niestety u góry powierzchnie się deformują nie wiem dlaczego. Może z tego powodu że Poligony są przy tym przejściu większe? Tzn większe na "masce samochodu".)

http://imageshack.us/photo/my-images/705/5chamfer.jpg/

 

 

Czy jest jakiś konkretny sposób na zrobienie takiego przejścia czy w zależności od sytuacji trzeba kombinować i wykorzystywać różne techniki? Bo te zniekształcone powierzchnie już mnie dobijają :).

Z góry dziękuję za jakieś wskazówki i pomoc. Wrzucam również sam plik .max jeżeli ktoś miałby czas spojrzeć na niego i stwierdzić czy coś się da zrobić i jak wykonać takie przejścia byłoby super ( http://www.megaupload.com/?d=8CKP3TPU ).

 

Pozdrawiam

Paweł

Link to comment
Share on other sites

jesli nie chcesz tam miec zaokraglaenia to koniecznie musisz dodac tam troche geometrii. zaznacz jakakolwiek pionowa krawedz tej wneki-grilla, daj ring, powinno zaznaczyc 11 edges, daj connect, ustaw na 2, pinch na jakies 85 a slide na 0. brzegi powinny przybrac bardziej prosty kat ale to dopiero połowa roboty bo zeby miec "idealnie" proste te brzegi to musisz zrobic to samo z krawedziami w poziomie. jest tez problem z wnetrzem reflektora-po właczeniu subdivisions czesc wnetrza wychodzi przez maske, masz tez polygon z 5 wierzchołkami w dolnej czesci.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy