JoseConseco Napisano 16 Wrzesień 2011 Share Napisano 16 Wrzesień 2011 Taki stary wózek mam: [ATTACH=CONFIG]82001[/ATTACH] I się zastanawiam jak dobrze zrobić topologię tylnego błotnika. Tu w uproszczeniu o co chodzi: 1. ten narożnik chcę ostry 2. Jeżeli dodam loopy jak w 2 3. To krawędzie na czerwono będą ostre na sub-surfie, a tego chcę uniknąć Teoretycznie mogę 'poluźnić' loopy jak na niebiesko zaznaczyłem na 2, ale to trochę niedokładne i na oko metoda więc mi się nie podoba (błotnik ma pewną wypukłą krzywiznę więc edge slide jej nie zachowa i odpada moim zdaniem). Jest jakiś dobra topologia na tego typu narożnik?? [ATTACH=CONFIG]82002[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 16 Wrzesień 2011 Share Napisano 16 Wrzesień 2011 Odpowiedź jest prosta: takie rzeczy robi się na gęstszej siatce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thecrev Napisano 17 Wrzesień 2011 Share Napisano 17 Wrzesień 2011 Smoku może masz racje ale jak ktoś robi cały model w low-poly jak ja? nieumiem zageszczać siatki i wtedy wycinać, ja zabardzo niewiem jak to rozwiazać bo też mam podobny problem w swoim modelu i tez próbuj coś zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 17 Wrzesień 2011 Share Napisano 17 Wrzesień 2011 Zeby zagęścić siatkę trzeba zastosować mesh smooth i przekonwertować do editable poly, proste? :p A wycina się tak samo jak przy siatce low poly tylko więcej razy trzeba kliknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoseConseco Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 17 Wrzesień 2011 Dzięki smoku. Na polycouncie ziomek miał podobny problem, i rozwiązanie jest takie jak mówisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aces87 Napisano 19 Wrzesień 2011 Share Napisano 19 Wrzesień 2011 Chcąc robić to w low-poly możesz spróbować jeszcze połączyć vertexy na tych dwóch edge's tak by na końcu został ci taki sam jak ten niebieski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoseConseco Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 19 Wrzesień 2011 aces87 - nie bardzo. Jeżeli złączysz 3 vertexy bezpośrednio na prawo od narożnika to zostają tylko 2 vertexy bezpośrednio pod narożnikiem i zostają trójkąty. Jakkolwiek tego nie zrobić na lowpoly to babole powstają po subsurife i nierówno powierzchnia wygląda. To już lepiej zostawić tak ja na obrazku 3 i poluzować sąsiednie do czerwonych krawędzi loopy- tyle że na oko trzeba robić bo loop/edge slide nie zachowa wypukłej powierzchni. Mniej więcej tak jest w tej chwili na fordzie, ale myślałem że jest jakaś lepsza metoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się