Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Taki stary wózek mam:

[ATTACH=CONFIG]82001[/ATTACH]

 

I się zastanawiam jak dobrze zrobić topologię tylnego błotnika. Tu w uproszczeniu o co chodzi:

1. ten narożnik chcę ostry

2. Jeżeli dodam loopy jak w 2

3. To krawędzie na czerwono będą ostre na sub-surfie, a tego chcę uniknąć

Teoretycznie mogę 'poluźnić' loopy jak na niebiesko zaznaczyłem na 2, ale to trochę niedokładne i na oko metoda więc mi się nie podoba (błotnik ma pewną wypukłą krzywiznę więc edge slide jej nie zachowa i odpada moim zdaniem). Jest jakiś dobra topologia na tego typu narożnik??

 

[ATTACH=CONFIG]82002[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Odpowiedź jest prosta: takie rzeczy robi się na gęstszej siatce.

Napisano

Smoku może masz racje ale jak ktoś robi cały model w low-poly jak ja? nieumiem zageszczać siatki i wtedy wycinać, ja zabardzo niewiem jak to rozwiazać bo też mam podobny problem w swoim modelu i tez próbuj coś zrobić.

Napisano

Zeby zagęścić siatkę trzeba zastosować mesh smooth i przekonwertować do editable poly, proste? :p A wycina się tak samo jak przy siatce low poly tylko więcej razy trzeba kliknąć.

Napisano

Chcąc robić to w low-poly możesz spróbować jeszcze połączyć vertexy na tych dwóch edge's tak by na końcu został ci taki sam jak ten niebieski.

 

problemo1.jpg

 

Napisano
  • Autor

aces87 - nie bardzo. Jeżeli złączysz 3 vertexy bezpośrednio na prawo od narożnika to zostają tylko 2 vertexy bezpośrednio pod narożnikiem i zostają trójkąty. Jakkolwiek tego nie zrobić na lowpoly to babole powstają po subsurife i nierówno powierzchnia wygląda.

To już lepiej zostawić tak ja na obrazku 3 i poluzować sąsiednie do czerwonych krawędzi loopy- tyle że na oko trzeba robić bo loop/edge slide nie zachowa wypukłej powierzchni. Mniej więcej tak jest w tej chwili na fordzie, ale myślałem że jest jakaś lepsza metoda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności