Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Taki stary wózek mam:

[ATTACH=CONFIG]82001[/ATTACH]

 

I się zastanawiam jak dobrze zrobić topologię tylnego błotnika. Tu w uproszczeniu o co chodzi:

1. ten narożnik chcę ostry

2. Jeżeli dodam loopy jak w 2

3. To krawędzie na czerwono będą ostre na sub-surfie, a tego chcę uniknąć

Teoretycznie mogę 'poluźnić' loopy jak na niebiesko zaznaczyłem na 2, ale to trochę niedokładne i na oko metoda więc mi się nie podoba (błotnik ma pewną wypukłą krzywiznę więc edge slide jej nie zachowa i odpada moim zdaniem). Jest jakiś dobra topologia na tego typu narożnik??

 

[ATTACH=CONFIG]82002[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Odpowiedź jest prosta: takie rzeczy robi się na gęstszej siatce.

Napisano

Smoku może masz racje ale jak ktoś robi cały model w low-poly jak ja? nieumiem zageszczać siatki i wtedy wycinać, ja zabardzo niewiem jak to rozwiazać bo też mam podobny problem w swoim modelu i tez próbuj coś zrobić.

Napisano

Zeby zagęścić siatkę trzeba zastosować mesh smooth i przekonwertować do editable poly, proste? :p A wycina się tak samo jak przy siatce low poly tylko więcej razy trzeba kliknąć.

Napisano

Chcąc robić to w low-poly możesz spróbować jeszcze połączyć vertexy na tych dwóch edge's tak by na końcu został ci taki sam jak ten niebieski.

 

problemo1.jpg

 

Napisano
  • Autor

aces87 - nie bardzo. Jeżeli złączysz 3 vertexy bezpośrednio na prawo od narożnika to zostają tylko 2 vertexy bezpośrednio pod narożnikiem i zostają trójkąty. Jakkolwiek tego nie zrobić na lowpoly to babole powstają po subsurife i nierówno powierzchnia wygląda.

To już lepiej zostawić tak ja na obrazku 3 i poluzować sąsiednie do czerwonych krawędzi loopy- tyle że na oko trzeba robić bo loop/edge slide nie zachowa wypukłej powierzchni. Mniej więcej tak jest w tej chwili na fordzie, ale myślałem że jest jakaś lepsza metoda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.