Napisano 16 Wrzesień 201113 l Witam. Mam dosyć nie mały problem ponieważ cały dzień męczę się jak zrobić "wgniecenie w modelu". Wytłumaczę dokładniej. Zrobiłem sobie model fotela do ciężarówki i na jego oparciu chcę zrobić wgniecenie w postaci loga firmy. Mam nadzieję, że poprzez ten obrazek zrozumiecie o co mi dokładnie chodzi. Obrazek Próbowałem zrobić to opcją boolean, ale w ogóle to nie wychodziło gdyż model się deformował gdy próbowałem wyciąć miejsce za pomocą modelu napisu. Wyczerpałem już swoje pomysły, więc zgłaszam się z prośbą o udzielenie pomocy do Was. W dodatku czy jest możliwość w Maxie wygenerowania tekstury lekko pomarszczonej skóry? Dokładniej chodzi mi o takie małe rowki jak np. mamy na skórzanych fotelach w samochodzie, czy na siedzeniach w domu. Jeśli jest taka możliwość to po wygenerowaniu chciałbym zapisać to do .bmp, .jpg, lub .pnd, ew. .dds. Pozdrawiam, D.ev.
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Myślę że zwyczajny bump da radę. Co do marszczenia to można zrobić to proceduralnie mapką cellular, do zbliżeń pewnie kilka pomieszanych map.
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Autor Bump w postaci tekstury? Zbytnio nie zgra to robli, bo cały model wyląduje w grze, więc tekstury zbytnio nie będzie tutaj pasować. Możesz bardziej opisać tą mapkę cellular?
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Jeśli to normalka ma być możesz sobie takiego bumpa przerobić na normalkę w plugu nvidii i zmieszać z normalką w shopie. Ben mathis opisuje na swojej stronie metodę blendowania normalek. IMO powinieneś zapytać w dziale gameart. Mapa Cellular to także bump więc odpada;)