D.ev Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Witam. Mam dosyć nie mały problem ponieważ cały dzień męczę się jak zrobić "wgniecenie w modelu". Wytłumaczę dokładniej. Zrobiłem sobie model fotela do ciężarówki i na jego oparciu chcę zrobić wgniecenie w postaci loga firmy. Mam nadzieję, że poprzez ten obrazek zrozumiecie o co mi dokładnie chodzi. Obrazek Próbowałem zrobić to opcją boolean, ale w ogóle to nie wychodziło gdyż model się deformował gdy próbowałem wyciąć miejsce za pomocą modelu napisu. Wyczerpałem już swoje pomysły, więc zgłaszam się z prośbą o udzielenie pomocy do Was. W dodatku czy jest możliwość w Maxie wygenerowania tekstury lekko pomarszczonej skóry? Dokładniej chodzi mi o takie małe rowki jak np. mamy na skórzanych fotelach w samochodzie, czy na siedzeniach w domu. Jeśli jest taka możliwość to po wygenerowaniu chciałbym zapisać to do .bmp, .jpg, lub .pnd, ew. .dds. Pozdrawiam, D.ev.
Lucek Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Myślę że zwyczajny bump da radę. Co do marszczenia to można zrobić to proceduralnie mapką cellular, do zbliżeń pewnie kilka pomieszanych map.
D.ev Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 Bump w postaci tekstury? Zbytnio nie zgra to robli, bo cały model wyląduje w grze, więc tekstury zbytnio nie będzie tutaj pasować. Możesz bardziej opisać tą mapkę cellular?
Lucek Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Jeśli to normalka ma być możesz sobie takiego bumpa przerobić na normalkę w plugu nvidii i zmieszać z normalką w shopie. Ben mathis opisuje na swojej stronie metodę blendowania normalek. IMO powinieneś zapytać w dziale gameart. Mapa Cellular to także bump więc odpada;)
Rekomendowane odpowiedzi