Gowron Napisano 5 Październik 2011 Napisano 5 Październik 2011 Witam. Dopiero zaczynam z grafiką 3D i mam pytanie związane z modelem samochodu. I chciałbym sie was spytać czy dobrze jak narazie tworzę ten model. Wygląda on tak (zdjęcie na dole. Jest takie małe ponieważ ograniczało mnie te 140kb) Używałem tutaj extrude, przesuwanie vertexów i cut
M_Bachu Napisano 5 Październik 2011 Napisano 5 Październik 2011 Ciężko cokolwiek powiedzieć, bo mało widać. Nic Cię nie ogranicza, wrzuć screeny z jakiegoś lepszego widoku np na imageshack.us albo jakiegos innego hosta i załącz obrazek (masz ikonę obrazka w edycji posta). Z tego co widać na tym, co pokazałeś, to siatkę masz już nierównomiernie rozłożoną i do tego strasznie poprzesuwaną na dole. Dbaj o to, żeby siatka modelu była jak najprostsza i jak najbardziej przejrzysta. Zmień nazwę wątku na poprawną bo administrator zaraz się przyczepi i następnym razem wrzuć coś więcej niż drzwi :) Pozdrawiam, Bachu
Sebazx6r Napisano 5 Październik 2011 Napisano 5 Październik 2011 Ja specem nie jestem. ALe narazie wymodeluj sama bryle zeby bylo git a potem detal. Popatrz w dziale modeling sa tutki z modelowaniem aut.
Gowron Napisano 6 Październik 2011 Autor Napisano 6 Październik 2011 Dalsze postępy nad modelem( poprawiłem ta siatkę na końcu drzwi jak mówiłeś M_Bachu): http://imageshack.us/photo/my-images/18/max3d1.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/6/max3d2.png/
mirach Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 lepiej zeby ci to powiedziec wczesniej niz pozniej, ale z tego co masz samochodu nie wymodelujesz. Duzo za gesta i niepoukladana siatka, no i ukladasz ją tylko w 2 wymiarach.
porti Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 a ten rozciągnięty blueprint to tak specjalnie ? :P
Gowron Napisano 6 Październik 2011 Autor Napisano 6 Październik 2011 Teraz jest ok? Pytam się bo nie chce robić 4 godziny żeby się okazało, że trzeba zacząć od nowa. http://imageshack.us/photo/my-images/855/unledriv.png/
przems Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 Pytam się bo nie chce robić 4 godziny żeby się okazało, że trzeba zacząć od nowa ziomalu, o to właśnie chodzi żeby modelować długo i dla przyjemności
Gowron Napisano 6 Październik 2011 Autor Napisano 6 Październik 2011 przems - Wiem, że jeśli zabiera się do takiego modelowania to trzeba to robić z czystej przyjemności, ale chciałbym ten model skończyć dla sprawdzianu czy umiem sam, bez tutków stworzyć model samochodu. :)
mirach Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 ale chciałbym ten model skończyć dla sprawdzianu czy umiem sam, bez tutków stworzyć model samochodu hyyym, skoro chcesz zrobic sam, to po co pytasz sie ludzi czy dobrze ?
Gowron Napisano 6 Październik 2011 Autor Napisano 6 Październik 2011 ;P Mówiąc sam mam na myśli nie robić krok w krok tego samego co na filmiku lub co jest napisane. Robię model sam a pytam się was - doświadczonych dla upewnienia czy dobrze robię. Gdybym stworzył cały model i nie spytałbym się was, a byłby on zły to żył i tworzył bym w przekonaniu, że robię to dobrze kiedy tak nie jest. Dlatego jeśli się was pytam to dlatego aby po prostu dowiedzieć się czy dobrze robię. Mam nadzieje, że wytłumaczyłem :)
mirach Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 ok, to zadam pytanie testowe. Przerobiles chociaz jeden tutorial o polymodelingu? bo z tego co pokazujesz to raczej widac ze tego nie zrobiles. Rozumiem chec zrobienia czegos samemu, ale pierw trzeba poznac narzedzia i nauczyc sie ich uzywania. I jak juz pisali powyzej, czemu masz tak rozciagniety blueprint samochodu?
Gowron Napisano 6 Październik 2011 Autor Napisano 6 Październik 2011 uczyłem się kilku narzędzi choć przyznam, ze nie wszystkich. To jutro pooglądam tutoriale o poly i później zabiorę się za samochód tak chyba rzeczywiście będzie mi łatwiej coś zrobić a znasz/znacie może jakieś dobre tutoriale o polymodelingu?
Nowi Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Ja bym na twoim miejscu nie zaczynał niczego robić bez Tutoriali i porządnej dawki podstawowych lekcji z internetu, poco się męczyć i wymyślać świat na nowo skoro są już bardzo proste metody których wszyscy używamy, a jak liźniesz co nieco i zobaczysz jak wygląda to prawidłowo będziesz mógł wtedy dopracowywać już wszystko pod siebie ... To tak jak ze sportem, np w Tenisie jak nie nauczysz się porządnie podstawowych ruchów, to nawet jak byś był najsilniejszy i najszybszy to i tak nic nie zdziałasz. Wracając do samochodu i tego co zrobiłeś, to ty niestety nie wiesz jak taki wymodelowany samochód powinien wyglądać (siatka), nie mówiąc już o prawidłowym przygotowaniu blueprint-ów . Podejrzyj starszych kolegów w dziale WIP jak oni to robią :) ostatnio była mini bitwa, przeglądając archiwum możesz naprawdę wiele się nauczyć. Niema dobrych Tutoriali musisz znaleźć coś pod siebie, a w googlach znajdziesz tego bardzo dużo, a jeśli chodzi o podstawy których ty potrzebujesz to 80% lekcji jest darmowych i całkiem na poziomie. Życzę miłej zabawy z 3D Pozdrawiam Nowi P.S. Początki zawsze są trudne ;)
thecrev Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 (edytowane) Robienie tutoriali nie boli spojrz na moje wypociny pierwszego modelu. Była to droga przez męke ale się opłacało zacząłem zaglądać do tutków i wiele się nauczyłem. Bez żadnych tutków zmagałem się z modelem. Chiałem sam zrobic ten samochód bez żadnej pomocy. 2 podejście do modelu - korzystałem z wielu tutków aby się douczyć. Po naprawdę meczacej roboce model dziś wyglada tak. Jak sam zauważyłeś trzeba włożyć w model naprawde dużo pracy nawet jeśli jest tak mało dopracowany jak ten. Jeśli chcesz się więcej douczyć zapraszam do WIP - Chevrolet Camaro pytaj co i jak. Mogę też przesłać pare siatek. Edytowane 14 Październik 2011 przez thecrev
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się