Napisano 5 Październik 201113 l Witam. Dopiero zaczynam z grafiką 3D i mam pytanie związane z modelem samochodu. I chciałbym sie was spytać czy dobrze jak narazie tworzę ten model. Wygląda on tak (zdjęcie na dole. Jest takie małe ponieważ ograniczało mnie te 140kb) Używałem tutaj extrude, przesuwanie vertexów i cut
Napisano 5 Październik 201113 l Ciężko cokolwiek powiedzieć, bo mało widać. Nic Cię nie ogranicza, wrzuć screeny z jakiegoś lepszego widoku np na imageshack.us albo jakiegos innego hosta i załącz obrazek (masz ikonę obrazka w edycji posta). Z tego co widać na tym, co pokazałeś, to siatkę masz już nierównomiernie rozłożoną i do tego strasznie poprzesuwaną na dole. Dbaj o to, żeby siatka modelu była jak najprostsza i jak najbardziej przejrzysta. Zmień nazwę wątku na poprawną bo administrator zaraz się przyczepi i następnym razem wrzuć coś więcej niż drzwi :) Pozdrawiam, Bachu
Napisano 5 Październik 201113 l Ja specem nie jestem. ALe narazie wymodeluj sama bryle zeby bylo git a potem detal. Popatrz w dziale modeling sa tutki z modelowaniem aut.
Napisano 6 Październik 201113 l Autor Dalsze postępy nad modelem( poprawiłem ta siatkę na końcu drzwi jak mówiłeś M_Bachu): http://imageshack.us/photo/my-images/18/max3d1.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/6/max3d2.png/
Napisano 6 Październik 201113 l lepiej zeby ci to powiedziec wczesniej niz pozniej, ale z tego co masz samochodu nie wymodelujesz. Duzo za gesta i niepoukladana siatka, no i ukladasz ją tylko w 2 wymiarach.
Napisano 6 Październik 201113 l Autor Teraz jest ok? Pytam się bo nie chce robić 4 godziny żeby się okazało, że trzeba zacząć od nowa. http://imageshack.us/photo/my-images/855/unledriv.png/
Napisano 6 Październik 201113 l Pytam się bo nie chce robić 4 godziny żeby się okazało, że trzeba zacząć od nowa ziomalu, o to właśnie chodzi żeby modelować długo i dla przyjemności
Napisano 6 Październik 201113 l Autor przems - Wiem, że jeśli zabiera się do takiego modelowania to trzeba to robić z czystej przyjemności, ale chciałbym ten model skończyć dla sprawdzianu czy umiem sam, bez tutków stworzyć model samochodu. :)
Napisano 6 Październik 201113 l ale chciałbym ten model skończyć dla sprawdzianu czy umiem sam, bez tutków stworzyć model samochodu hyyym, skoro chcesz zrobic sam, to po co pytasz sie ludzi czy dobrze ?
Napisano 6 Październik 201113 l Autor ;P Mówiąc sam mam na myśli nie robić krok w krok tego samego co na filmiku lub co jest napisane. Robię model sam a pytam się was - doświadczonych dla upewnienia czy dobrze robię. Gdybym stworzył cały model i nie spytałbym się was, a byłby on zły to żył i tworzył bym w przekonaniu, że robię to dobrze kiedy tak nie jest. Dlatego jeśli się was pytam to dlatego aby po prostu dowiedzieć się czy dobrze robię. Mam nadzieje, że wytłumaczyłem :)
Napisano 6 Październik 201113 l ok, to zadam pytanie testowe. Przerobiles chociaz jeden tutorial o polymodelingu? bo z tego co pokazujesz to raczej widac ze tego nie zrobiles. Rozumiem chec zrobienia czegos samemu, ale pierw trzeba poznac narzedzia i nauczyc sie ich uzywania. I jak juz pisali powyzej, czemu masz tak rozciagniety blueprint samochodu?
Napisano 6 Październik 201113 l Autor uczyłem się kilku narzędzi choć przyznam, ze nie wszystkich. To jutro pooglądam tutoriale o poly i później zabiorę się za samochód tak chyba rzeczywiście będzie mi łatwiej coś zrobić a znasz/znacie może jakieś dobre tutoriale o polymodelingu?
Napisano 13 Październik 201113 l Ja bym na twoim miejscu nie zaczynał niczego robić bez Tutoriali i porządnej dawki podstawowych lekcji z internetu, poco się męczyć i wymyślać świat na nowo skoro są już bardzo proste metody których wszyscy używamy, a jak liźniesz co nieco i zobaczysz jak wygląda to prawidłowo będziesz mógł wtedy dopracowywać już wszystko pod siebie ... To tak jak ze sportem, np w Tenisie jak nie nauczysz się porządnie podstawowych ruchów, to nawet jak byś był najsilniejszy i najszybszy to i tak nic nie zdziałasz. Wracając do samochodu i tego co zrobiłeś, to ty niestety nie wiesz jak taki wymodelowany samochód powinien wyglądać (siatka), nie mówiąc już o prawidłowym przygotowaniu blueprint-ów . Podejrzyj starszych kolegów w dziale WIP jak oni to robią :) ostatnio była mini bitwa, przeglądając archiwum możesz naprawdę wiele się nauczyć. Niema dobrych Tutoriali musisz znaleźć coś pod siebie, a w googlach znajdziesz tego bardzo dużo, a jeśli chodzi o podstawy których ty potrzebujesz to 80% lekcji jest darmowych i całkiem na poziomie. Życzę miłej zabawy z 3D Pozdrawiam Nowi P.S. Początki zawsze są trudne ;)
Napisano 14 Październik 201113 l Robienie tutoriali nie boli spojrz na moje wypociny pierwszego modelu. Była to droga przez męke ale się opłacało zacząłem zaglądać do tutków i wiele się nauczyłem. Bez żadnych tutków zmagałem się z modelem. Chiałem sam zrobic ten samochód bez żadnej pomocy. 2 podejście do modelu - korzystałem z wielu tutków aby się douczyć. Po naprawdę meczacej roboce model dziś wyglada tak. Jak sam zauważyłeś trzeba włożyć w model naprawde dużo pracy nawet jeśli jest tak mało dopracowany jak ten. Jeśli chcesz się więcej douczyć zapraszam do WIP - Chevrolet Camaro pytaj co i jak. Mogę też przesłać pare siatek. Edytowane 14 Październik 201113 l przez thecrev
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto