Adramel Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Witam Czy jest jakiś format/sposób by efekty dodane w menu Effects? Np by Blur czy Glowy zapisywały się osobno?
Maksym Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Bardzo dobre pytanie. Sam chciałbym spytać o to. Szkoda że nikt nie kwapi się żeby pomóc w taki istotnej kwestii. Z tego co sam widzę w programie to raczej nie da się. Chyba że łopatologicznie dac geometrię na warstwie, wyłączyć jej widoczność i puścić normalny render. Wtedy będą same światła +efekty na czarnym tle. Ale nie będzie glow przypisanego materiałom. Sam stanąłem przed takim problemem przy renderingu animacji którą mam w podpisie i nie rozwiązałem go, wyrenderowałem po prostu wszystko razem. Czytałem jakiś czas temu tutaj między wierszami że na gołym maxie nie da się wypuscić poszczególnych tzw. passów, potrzeba pluginów do tego. Z tego co tu czytam to passy dotyczą jedynie renderingu rendererem z odbiciami promieni. osobne passy AO, GI (czy jak tam się te składowe renderu zwą) itd. które potem składa się w programie do compositingu dla większej kontroli nad efektem końcowym. Na koniec moje z kolei pytanie: Czy może istnieje jakiś plugin który pozwołiłby rozbic na takie passy rendering w scanline ? Tzn 1 pass efekty (lub 1 z efektów) a drugi reszta ?
Hynol Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Scanline tak jak każdy inny renderer ma możliwość renderowania elementów. W tym momencie nie spojrzę czy da się wyrenderować glow bo nie mam dostępu do maxa. Blura raczej się nie da, bo to multipass.
Maksym Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Zależało mi tylko na glow, ale nie ma go w render elements ani żadnego innego efektu. Takie coś jest (max 9):
Hynol Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Tak - to znaczy rzeczywiście nie ma tam efektów oprócz hair and fur. I nic w tym w sumie dziwnego. Jeżeli wypuszcza się warstwy do compositingu to takie rzeczy jak efekty typu glow czy lens flare nanosi się później na przykład w after effects. I na pewno wyjdzie lepiej. Jak chcesz mieć efekt glow na boxie, to ustawiasz mu object ID jakiś, renderujesz element Object ID z tym numerem i używasz go później do generowania potrzebnego efektu. Do blura z kolei z tego co wiem można używać elementu velocity.
Maksym Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 (edytowane) Właśnie tak chciałem zrobić, z tym że chciałem użyć material ID żeby jarzył się materiał napisu. Iskry i materiał napisu mają to samo material ID (3)i ten sam efekt glow przypisany. Promien lasera ma material ID 4 i glow o innych ustawieniach. Reszta materiałów w kadrze ma ID 0. Render elementu material ID wygląda tak jak powyzej. Pokazuje te materiały z jednolitymi kolorami, nie takie jak sa na właściwym renderze. Poza tym nie moge się nijak doszukać jak wyrenderiować tylko jedno ID materiału a nie wszystkie, tak żeby był tylko ten co trzeba, a reszta czarna. Żeby chociaż można było sobie zmienic te kolory na czarny i biały, to już by mozna w AE uzyć tego jako matte i wyodrębnić z renderu co się chce. Nie rozumiem czemu on to pokazuje w takich kolorach. Dlatego użyłem glow z maxa, bo po prostu nie dało się tego rozbić, zeby to zrobic w AE /Ha ! W AE jest coś takiego jak color difference matte i na oko maskuje się bez zarzutu. Pytanie tylko czy to jest prawidłowe i zgodne ze sztuka postępowanie...? /wygląda na to, że defaultowe ustawienia tego efektu są tak dobrane że idealnie oddzielają od siebie kolory wypuszczone w passie material ID z maxa :)) (wszędzie zero lub 255 :D) Więc chyba to dobra metoda :) Pewnie macie niezły ubaw czytajac jak tu proch wymyślam, ale jakoś ogólnie brak materiałów dydaktycznych na ten temat. A w biblii maxa piszą na temat render elements tak, że pożal się Boże... /pogrzebałem w AE i jest cos takiego jak 3D channel extract. wypuszcza sie z maxa plik RLA lub RPF i tam są wszystkie elementy. Ładnie pokazuje normalki, UVki, ale dla material material ID mam czarny ekran. Ok już mniej więcej jarzę. Jest efekt ID matte dzieki któremu mozna wymaskować poszczególne ID materiału. Ale wyglada to gorzej niż collor difference Key. jest bez antialiasingu. Chetnie bym sie dowiedział do czego słuzy kanał unclampped RGB, node render ID, sub pixel weight, sub pixel mask, coverage. Po co własciwie są kanały UVek i Normalek ? Do czego to jest potrzebne w postprodukcji ? Jak wykorzystać element velocity do zrobienia motion blur ? To jest kolorowy obrazek z płynnymi przejsciami kolorów tam gdzie jest ruch. Nie widze w efektach 3D w AE mozliwosci wykorzystania tego. Edytowane 14 Październik 2011 przez Maksym
Hynol Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Ja myślę że to już są bardziej pytania/problemy dotyczące AE i innych softów do post. Tam by było sie najlepiej pytać.
natas Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Robi się ciekawie tylko na priwach wszystkiego sobie nie wyjaśnijcie bo też jestem ciekaw ....
Maksym Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 hehe spoko, póki co nikt na priv mi nic nie wyjaśniał :D Hynol na pewno ma racje, ze na takim ae.pl jest więcej ludzi znających się na tym, ale tutaj też są. Wielu tutaj przecież robi animacje i potem je składa w programie do compositingu. Może lepiej by było przeniesc topic do działu compositing ?
Hynol Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 O to właśnie mi chodziło. Tutaj raczej zaglądają "maxowcy". Z tym że ja bym założył nowy temat po prostu. Myślę że modzi Cię za to nie zrugają ;).
Maksym Napisano 17 Październik 2011 Napisano 17 Październik 2011 Założyłem topic w dziale compositing http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79729&p=1062283#post1062283 ten można zamknąć
Adramel Napisano 20 Październik 2011 Autor Napisano 20 Październik 2011 Blura raczej się nie da, bo to multipass. Blur z efektów nie jest multipass. Nie chodzi mi o MotionBlura, tylko Blura z Efects którego mozna użyć do zrobienie efektu Bloom. Obszedłem trochę problem(bo chciałem móc sobie już po wyrenderowaniu dobrać odpowiedni Bloom)renderując najpierw scene a potem wrzucam do maxa na plane wyrenderowane klatki na to dodaje Blura. Wynik ten sam jakbym dodał Blura w trakcie renderingu.
La R Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 Takie ficzer ma finalFlares i chyba jest to jedyne takie coś na maxa.
Maksym Napisano 30 Październik 2011 Napisano 30 Październik 2011 Do motion blur trzeba wypuścić element velocity i żeby potem na jego bazie zrobić motion blur w AE to trzeba miec do ae plugin. Za to w combustion mozna to zrobic bez zadnego plugina. Do takiego infa dotarłem.
kurnik Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Za mało patrzysz :-) ja już od około roku tego używam, fakt najgorsze jest to że te pasy nie maja antyalisingu. hmm zobacz tutaj http://www.3dcg.net/software/normality/ http://www.videocopilot.net/tutorials/scene_re-lighting/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się