Skocz do zawartości

Zapis warstw Effects


Adramel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Bardzo dobre pytanie. Sam chciałbym spytać o to. Szkoda że nikt nie kwapi się żeby pomóc w taki istotnej kwestii. Z tego co sam widzę w programie to raczej nie da się. Chyba że łopatologicznie dac geometrię na warstwie, wyłączyć jej widoczność i puścić normalny render. Wtedy będą same światła +efekty na czarnym tle. Ale nie będzie glow przypisanego materiałom. Sam stanąłem przed takim problemem przy renderingu animacji którą mam w podpisie i nie rozwiązałem go, wyrenderowałem po prostu wszystko razem.

Czytałem jakiś czas temu tutaj między wierszami że na gołym maxie nie da się wypuscić poszczególnych tzw. passów, potrzeba pluginów do tego. Z tego co tu czytam to passy dotyczą jedynie renderingu rendererem z odbiciami promieni. osobne passy AO, GI (czy jak tam się te składowe renderu zwą) itd. które potem składa się w programie do compositingu dla większej kontroli nad efektem końcowym.

Na koniec moje z kolei pytanie: Czy może istnieje jakiś plugin który pozwołiłby rozbic na takie passy rendering w scanline ? Tzn 1 pass efekty (lub 1 z efektów) a drugi reszta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - to znaczy rzeczywiście nie ma tam efektów oprócz hair and fur. I nic w tym w sumie dziwnego. Jeżeli wypuszcza się warstwy do compositingu to takie rzeczy jak efekty typu glow czy lens flare nanosi się później na przykład w after effects. I na pewno wyjdzie lepiej. Jak chcesz mieć efekt glow na boxie, to ustawiasz mu object ID jakiś, renderujesz element Object ID z tym numerem i używasz go później do generowania potrzebnego efektu. Do blura z kolei z tego co wiem można używać elementu velocity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yuj1finaltest.th.jpg

 

yuj1finaltestmaterialid.th.jpg

 

Właśnie tak chciałem zrobić, z tym że chciałem użyć material ID żeby jarzył się materiał napisu. Iskry i materiał napisu mają to samo material ID (3)i ten sam efekt glow przypisany. Promien lasera ma material ID 4 i glow o innych ustawieniach. Reszta materiałów w kadrze ma ID 0. Render elementu material ID wygląda tak jak powyzej. Pokazuje te materiały z jednolitymi kolorami, nie takie jak sa na właściwym renderze. Poza tym nie moge się nijak doszukać jak wyrenderiować tylko jedno ID materiału a nie wszystkie, tak żeby był tylko ten co trzeba, a reszta czarna. Żeby chociaż można było sobie zmienic te kolory na czarny i biały, to już by mozna w AE uzyć tego jako matte i wyodrębnić z renderu co się chce. Nie rozumiem czemu on to pokazuje w takich kolorach.

Dlatego użyłem glow z maxa, bo po prostu nie dało się tego rozbić, zeby to zrobic w AE

 

/Ha ! W AE jest coś takiego jak color difference matte i na oko maskuje się bez zarzutu. Pytanie tylko czy to jest prawidłowe i zgodne ze sztuka postępowanie...?

/wygląda na to, że defaultowe ustawienia tego efektu są tak dobrane że idealnie oddzielają od siebie kolory wypuszczone w passie material ID z maxa :)) (wszędzie zero lub 255 :D) Więc chyba to dobra metoda :) Pewnie macie niezły ubaw czytajac jak tu proch wymyślam, ale jakoś ogólnie brak materiałów dydaktycznych na ten temat. A w biblii maxa piszą na temat render elements tak, że pożal się Boże...

 

/pogrzebałem w AE i jest cos takiego jak 3D channel extract. wypuszcza sie z maxa plik RLA lub RPF i tam są wszystkie elementy. Ładnie pokazuje normalki, UVki, ale dla material material ID mam czarny ekran.

 

Ok już mniej więcej jarzę. Jest efekt ID matte dzieki któremu mozna wymaskować poszczególne ID materiału. Ale wyglada to gorzej niż collor difference Key. jest bez antialiasingu. Chetnie bym sie dowiedział do czego słuzy kanał unclampped RGB, node render ID, sub pixel weight, sub pixel mask, coverage. Po co własciwie są kanały UVek i Normalek ? Do czego to jest potrzebne w postprodukcji ?

Jak wykorzystać element velocity do zrobienia motion blur ? To jest kolorowy obrazek z płynnymi przejsciami kolorów tam gdzie jest ruch. Nie widze w efektach 3D w AE mozliwosci wykorzystania tego.

Edytowane przez Maksym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe spoko, póki co nikt na priv mi nic nie wyjaśniał :D Hynol na pewno ma racje, ze na takim ae.pl jest więcej ludzi znających się na tym, ale tutaj też są. Wielu tutaj przecież robi animacje i potem je składa w programie do compositingu. Może lepiej by było przeniesc topic do działu compositing ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blura raczej się nie da, bo to multipass.

Blur z efektów nie jest multipass. Nie chodzi mi o MotionBlura, tylko Blura z Efects którego mozna użyć do zrobienie efektu Bloom.

 

Obszedłem trochę problem(bo chciałem móc sobie już po wyrenderowaniu dobrać odpowiedni Bloom)renderując najpierw scene a potem wrzucam do maxa na plane wyrenderowane klatki na to dodaje Blura. Wynik ten sam jakbym dodał Blura w trakcie renderingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności