Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Niestety program bardzo słabo współpracuje z innymi programami jeśli chodzi o rendering i oświetlenie. Posiadam wersje 9 xstream i niestety z 3ds max 2011+ V-ray 2.0 osiąga się bardzo słabe efekty. Jeśli scena ma przedstawiać ładny słoneczny dzień to jeszcze nie jest źle. Idzie dopasować ustawienia tak, by obiekty z Vue jakoś współgrały tymi z 3Ds Max. Jednak w przypadku każdego innego oświetlenia już nie jest tak kolorowo. Występuje też wiele błędów i niedociągnięć. Np światło typu directonal, nie rzuca cieni z obiektów Vue na te w maxie. Mógłbym wymienic dziesiątki innych niedociagniec w temacie współpracy z oprogramowaniem, ale tyle tego jest, że miejsca nie starczy. jeśli wprowadzą w samym Vue V-raya to wtedy będzie to bardzo przydatne narzędzie. Póki co program sam w sobie jest bardzo dobry, ale mało praktyczny.

Napisano

Od kilku lat przeglądam newsy ze strony e-on software dotyczące Vue i widziałem jego zastosowanie w wielu produkcjach filmowych czy wizualizacji.

Niestety by uzyskać dobry efekt albo trzeba importować obiekty do Vue i w nim renderować, albo kombinować i poświęcać bardzo duą ilość czasu nqa coś, co można zrobić z lepszym skutkiem przy wyk. obecnych narzędzi jak V-ray scatter i dostępnych bibliotek modeli. Zobacz jak jest rozwiazana sprawa oswietlenia obiektów Vue w mentau czy V-rayu. Ustawia się po prostu jedno GI wyrażone w mocy oświetlenia. V-ray sun daje jedynie kierunek światła, czyli po prostu gdzie i jak będą padać cienie. Dobrze, że choć V-ray sun rzuca cienie z obiektów Vue na te z maxa. Oczywiście o renderowaniu atmosfery można zapomniec w V-rayu bo po prostu chmurki czy niebo nie zostanie wyrenderowane. Kombinując w drugą stronę, czyli wyk. environment z Vue, niestety obiekty z maxa nijak wyglądają przy renderze. Pomijając już fakt, że trwa on wtedy 5x dłuzej niż sam V-ray. Otwórz jakaś scenę dodanądo programu i wstaw do niej 2-3 sphere z różnymi mat z maxa i wyrenderuj. Kombinując przez tydzień z rónymi ustawieniami nie uzyskasz dobrego efektu. Chyba, że wyrenderuje się osobno obekty vue i te z maxa. Generalnie chodzi tu tak jak pisałem wcześniej o sposób w jaki potraktowano kompatybilność z V-rayem i mentalem. Jedna opcja w której ustawia siępo prostu jasność obiektów z Vue to trochę za mało. Oczywiście trzeba odznaczyć opcje atmosphere i sky (tych dot Vue) bo nic się nie wyrenderuje. Byc moze widziałeś filmik na yt jak pokazują współpracę Vue z mentalem w maxie. O innych warunkach oświetleniowych wyglądających realistycznie mozna zapomnieć. O chmurkach też, bo się po prostu nie wyrenderują. Jak ktoś woli teksturowanie i kompozycję w Vue to moze osiągnąć fajne efekty.Jeśli odwrotnie, w maxie kompozycja z wyk mozliwości Vue, to szczerze mogę tej osobie odradzić zakupu. Lepiej wtedy kupic biblioteki evermotion i jakiegoś dobrego scattera. Dla małych firm czy pojedyńczych osób program niestety nie znajdzie dobrego zastosowania.

Napisano

Zainstalowałem vue 9 i pobrałem aktualizacje producenta, które w opisie poprawiają współpracę z mentalem i V-rayem. Jeśli chodzi o mentala to z tego co udało mi się przetestować, wszystko działa dobrze i envi z Vue realistycznie oświetla obiekty z maxa i wszystko ładnie współgra. Co ciekawe nawet atmosphere i sky jest poprawnie renderowane. Więc jeśli chodzi o mentala to nie mam obecnie zastrzeżeń.

Co do V-raya to niestety, ale nadal jest źle i patche nic nie zmieniły. To samo, co pisałem wcześniej. Jeśli ktoś ma inne spostrzeżenia co do Vue i V-ray to niech odezwie się na priv.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności