Jump to content

Pliki RPF i RLA jak wykorzystać do compositingu


Maksym
 Share

Recommended Posts

Chciałbym zgodnie ze sztuką rozbić na "passy" animację, którą mam w podpisie i przy okazji nauczyć się jak się to robi. Bo renderowałem wszystko za jednym razem z efektem glow dodanym w maxie (w scanline, mental ray itp. z racji czasu renderingu odpada). W AE jest grupa efektów 3D channel i jak teraz wykorzystać te kanały z plików RPF lub RLA do compositingu ? Domyśliłem się jak uzyć kanału object ID, material ID i Z-depth, ale chętnie bym się dowiedział jak wykorzystać do compositingu inne kanały: unclampped RGB, node render ID, sub pixel weight, sub pixel mask, coverage. Po co własciwie są kanały UVek i normalek, do czego one słuzą w postprodukcji ?

Czy mozna uzyć tez efektu color difference key ? Bo widzę ze bardzo ładnie wyodrębnia na defaultowych ustawieniach materiały, tam gdzie material ID nie daje rady. No i oprócz tego material ID jest bez antialiasingu.

 

yuj1finaltest.jpg

 

tutaj gdzie metal stopniowo stygnie i jego material jest widoczny na masce gradient ramp w maxie, kanal material ID daje gwaltowne uciecie zamiast stopniowego zaniku. (Jak sie go w AE wyodrębni z RPF efektem 3d channel extract)

Ale jak sie material ID wypusci jako element renderingu w osobnym pliku jest ok. (obraz ponizej)

 

yuj1finaltestmaterialid.jpg

 

I na tym w AE bardzo dobrze dziala efekt color difference key. Dzieki niemu uzyskuję maskę którą uzywam jako luma matte i tak wyodrębniam materiał rozgrzanego metalu ze stopniowym zanikiem. Czy mozna to zrobic jakos prosciej ?

//Czy może trzeba wykorzytać jakąs kombinację render elements i tych kanałów ? Niektóre rzeczy jako render elements a niektóre jako kanały z RLA/RPF żeby mieć w AE pełną kontrolę ?

Edited by Maksym
Link to comment
Share on other sites

Używa się ich do postprodukcji :-) z tym że, różnica jest taka że kanały w RPF/RLA nie maja antyaliasingu w sobie i dlatego widzisz ucięcia i poszarpane linie, wtedy najlepiej renderować w x2 rozdzielczości i zmniejszyć podczas obróbki, natomiast jak zrobisz wszystko oddzielnie to antyaliasing będzie ale zajmie to wtedy więcej czasu. Ja już nie używam RPF tylko EXR masz większą kontrole nad kanałami.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. A mógłbyś jeszcze coś napisać na temat tych kanałów: unclampped RGB, node render ID, sub pixel weight, sub pixel mask, coverage, oraz kanały UVek i normalek do czego służą ? Chociaż z grubsza, albo dać linka do jakiegoś infa na ich temat.

 

/Ten EXR wygląda tak jakby to były wszystkie passy w 1 pliku. Znalazłem tutorial do tego.

http://area.autodesk.com/blogs/louis/custom_made_multichannel_openexr

Edited by Maksym
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy