Krzychu78 Napisano 18 Październik 2011 Napisano 18 Październik 2011 Mam wymodelowac lampe, ktora sklada sie z czterech niskich pierscieni aluminiowych, polaczonych w pionie trzema pretami. W srodku zarowka, dajaca lekkie swiatlo, bardzo widoczna. Jak wymodelowac zarowke, to wiem, ale jak umiescic w niej swiatlo, aby bylo realistyczne wraz z cieniami, oraz zeby sama zarowka byla widoczna ?
arturprx2 Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 Pokaż screena bo jakoś nie ogarniam
Krzychu78 Napisano 19 Październik 2011 Autor Napisano 19 Październik 2011 Hej ! To model lampy zawieszony w zastepczej przestrzeni. Nie ma jeszcze zarowki, ale to nie problem. Jak mam zrobic ze widac zarowke i zrodlo jej swiatla ? Chodzi mi o pokazanie zarzacych sie precikow zarowki. Chcialbym umiescic w niej np OMNI (lub, ... co polecacie?) tak aby oswietlala scene w realistyczny sposob. Pewnie jest jakis trik, ktorym mozna osiagnac ten efekt, ale nie moge na razie do tego dojsc, ani znalesc tego typu tutoriali. [ATTACH=CONFIG]82517[/ATTACH]
arturprx2 Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 Jaki render? Jak Vray to możesz to zrobić przez nadanie żarnikowi materiału VrayLightMtl to raz, dwa możesz wstawić światło VrayLight, a jako typ wybrać mesh i pick'nąć ten żarnik.
Krzychu78 Napisano 20 Październik 2011 Autor Napisano 20 Październik 2011 [ATTACH=CONFIG]82521[/ATTACH] No tak, zapomnialem napisac, ze dzialam od niedawna i w 3DS Max, a uzywam wersji 2012 i Mental Ray. Mam zamiar poznac VRay, ale na razie poznaje to co w Maxie. Jak widac na nastepnym obrazku swiatlo omni przenika przez zarowke i daje mocne, ostre cienie pierscieni lampy. Chcialbym je miec troche, a moze bardziej rozmyte. Co moge zrobic zeby np. obiekt typu sphere emitowal swiatlo z efektem rozproszenia ? (mam na mysli poswiate wokol obiektu).
arturprx2 Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 Na mentalu sie nie znam więc podpowiem tylko że efekty masz pod klawiszem 8. A co do tych żarników ty chyba Self Ilumination możesz wykorzystać.
infected Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 Możesz użyć światła Photometric i ustawić Light Distribution na typ Photometric Web, wtedy możesz załadować konkretne ustawienia dla danego rodzaju żarówki. Gdyby cienie nie zachowywały się prawidłowo to zaznacz te okręgi i w zakładce Properties wyłącz ptaszka koło Cast Shadows. Aby uzyskać poświatę ze źródła światła włącz w Environment w zakładce Effects dodaj Lens Effects wtedy pojawi się roleta Lens Effects Parameters gdzie wybierz Glow. Możesz tam zmieniając ustawienia regulować ten efekt.
Dynamico Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 Włącz dla światła cień "mental ray Shadow Map". Sample range odpowiada za stopniowe zanikanie cienia na jego krawędzi. Potem w ustawieniach cienia zmień "map size". Im większa wartość tym bardziej "miękkie" cienie ale i wolniejszy render. Poeksperymentuj również z pozostałymi parametrami (poza bias).
Krzychu78 Napisano 28 Październik 2011 Autor Napisano 28 Październik 2011 Troche eksperymentowalem z tym swiatlem, choc nie za bardzo z tym self illumination zarnika. Tym razem zarnik nie bedzie jednak widoczny, a efektem glownym bedzie Glow. Znalazlem kilka pomocnych tutoriali: Self Illumination i Glow (Glare)- http://vimeo.com/10484481 (tego samego autora Volumetric Light - http://vimeo.com/9355962) i http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Glowing-material-and-objects-in-3D-Studio-Max/56492 (od 7min 45s) Polecam tez pobawic sie ustawieniami Global Illumination i Final Gather - i zaobserwowac roznice w ustawieniach - Moje eksperymenty przeprowadzilem w pokoju ktory zaaranzowalem na te potrzeby. Wiem, ze te same ustawienia nie bede mialy takiego samego efektu, ale to tylko proba zrozumienia swiatla Photometric nasladujacego swiatlo zarowki, poswiaty i cieni. [ATTACH=CONFIG]82651[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82650[/ATTACH]
Krzychu78 Napisano 28 Październik 2011 Autor Napisano 28 Październik 2011 pierwsze dwa obrazki to te same ustawienia: Photometric Free Sphere Ray Traced Shadows Uniphorm Spherical Kelvin 4356,3 Cd 15 emit light form - Sphere, radius 3 Atmoshere and Effects - Lens Effects - Glow, size 40, intensity 110, occlusion 100 (Glow behind ON) Camera shader - Output - Map glare effect (Glare) Map glare effects - Quality 2, Spread 7 (streaks ON), Streaks Weight 0,4 Exposure Value 4 Final Gather LOW Diffuse Bounces 5, Weight 1 Max Depth 5, Max Reflections 2, Max Refraction 5 Global Illumination ON , Multipler 1, Max. Num. Photons per Sample 500 Volumes - Max. Num. Photons p S. 100
Krzychu78 Napisano 28 Październik 2011 Autor Napisano 28 Październik 2011 [ATTACH=CONFIG]82653[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82652[/ATTACH] [h=2][/h] te same ustawienia i tylko obiekty dodane w scenie Photometric Free Sphere Ray Traced Shadows Uniphorm Spherical Kelvin 4356,3 Cd 15 emit light form - Sphere, radius 3 Atmoshere and Effects - Lens Effects - Glow, size 20, intensity 100, occlusion 100 (Glow behind ON) Camera shader - Output - Map glare effect (Glare) Map glare effects - Quality 2, Spread 5 (streaks ON), Streaks Weight 0,1 Photometric Exposure ustawilem manualnie (jak w aparacie fot.): - Shutter Speed 1/0,065 s, Aperture f/20,031, Film Speed(ISO) 150 Final Gather LOW Diffuse Bounces 5, Weight 1 Max Depth 5, Max Reflections 2, Max Refraction 5 Global Illumination ON , Multipler 1,5 Max. Num. Photons per Sample 500 Volumes - Max. Num. Photons p S. 100
Krzychu78 Napisano 28 Październik 2011 Autor Napisano 28 Październik 2011 [ATTACH=CONFIG]82654[/ATTACH] Photometric Free Sphere Ray Traced Shadows Uniphorm Spherical Kelvin 4500 Cd 18 emit light form - Sphere, radius 3,151 Atmoshere and Effects - Lens Effects - Glow, size 20, intensity 90, occlusion 100 (Glow behind ON) Camera shader - Output - Map glare effect (Glare) Map glare effects - Quality 3, Spread 6 (streaks ON), Streaks Weight 0,4 Photometric Exposure ustawilem manualnie (jak w aparacie fot.): - Shutter Speed 1/0,035 s, Aperture f/45, Film Speed(ISO) 250 Final Gather LOW Diffuse Bounces 5, Weight 1 Max Depth 5, Max Reflections 2, Max Refraction 5 Global Illumination ON , Multipler 1 Max. Num. Photons per Sample 500 Volumes - Max. Num. Photons p S. 100
Krzychu78 Napisano 28 Październik 2011 Autor Napisano 28 Październik 2011 Co myslicie o tych wersjach ? Nie do konca jeszcze wiem, jak najlepiej to wszystko razem ze soba powiazac i nie wszystkie funkcje znam. Moze zapomnialem o czyms waznym, jakies wazne ustawienia ?
Krzychu78 Napisano 28 Październik 2011 Autor Napisano 28 Październik 2011 Mam jeszcze pytanie co do wersji z prostokatnym obszarem glow effect. Dlaczego na renderze 3 i 4, wydaje sie, ze tylko za oknem(szyba), osiagnalem taki, niepozadany efekt ? Na jednym z nich, ale w pomieszczeniu, efekt glow jest okragly i ma dosyc wyrazna granice (w ciemnym miejscu, gdzie stoja pufy).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się