Napisano 18 Październik 201113 l Mam wymodelowac lampe, ktora sklada sie z czterech niskich pierscieni aluminiowych, polaczonych w pionie trzema pretami. W srodku zarowka, dajaca lekkie swiatlo, bardzo widoczna. Jak wymodelowac zarowke, to wiem, ale jak umiescic w niej swiatlo, aby bylo realistyczne wraz z cieniami, oraz zeby sama zarowka byla widoczna ?
Napisano 19 Październik 201113 l Autor Hej ! To model lampy zawieszony w zastepczej przestrzeni. Nie ma jeszcze zarowki, ale to nie problem. Jak mam zrobic ze widac zarowke i zrodlo jej swiatla ? Chodzi mi o pokazanie zarzacych sie precikow zarowki. Chcialbym umiescic w niej np OMNI (lub, ... co polecacie?) tak aby oswietlala scene w realistyczny sposob. Pewnie jest jakis trik, ktorym mozna osiagnac ten efekt, ale nie moge na razie do tego dojsc, ani znalesc tego typu tutoriali. [ATTACH=CONFIG]82517[/ATTACH]
Napisano 19 Październik 201113 l Jaki render? Jak Vray to możesz to zrobić przez nadanie żarnikowi materiału VrayLightMtl to raz, dwa możesz wstawić światło VrayLight, a jako typ wybrać mesh i pick'nąć ten żarnik.
Napisano 20 Październik 201113 l Autor [ATTACH=CONFIG]82521[/ATTACH] No tak, zapomnialem napisac, ze dzialam od niedawna i w 3DS Max, a uzywam wersji 2012 i Mental Ray. Mam zamiar poznac VRay, ale na razie poznaje to co w Maxie. Jak widac na nastepnym obrazku swiatlo omni przenika przez zarowke i daje mocne, ostre cienie pierscieni lampy. Chcialbym je miec troche, a moze bardziej rozmyte. Co moge zrobic zeby np. obiekt typu sphere emitowal swiatlo z efektem rozproszenia ? (mam na mysli poswiate wokol obiektu).
Napisano 20 Październik 201113 l Na mentalu sie nie znam więc podpowiem tylko że efekty masz pod klawiszem 8. A co do tych żarników ty chyba Self Ilumination możesz wykorzystać.
Napisano 20 Październik 201113 l Możesz użyć światła Photometric i ustawić Light Distribution na typ Photometric Web, wtedy możesz załadować konkretne ustawienia dla danego rodzaju żarówki. Gdyby cienie nie zachowywały się prawidłowo to zaznacz te okręgi i w zakładce Properties wyłącz ptaszka koło Cast Shadows. Aby uzyskać poświatę ze źródła światła włącz w Environment w zakładce Effects dodaj Lens Effects wtedy pojawi się roleta Lens Effects Parameters gdzie wybierz Glow. Możesz tam zmieniając ustawienia regulować ten efekt.
Napisano 20 Październik 201113 l Włącz dla światła cień "mental ray Shadow Map". Sample range odpowiada za stopniowe zanikanie cienia na jego krawędzi. Potem w ustawieniach cienia zmień "map size". Im większa wartość tym bardziej "miękkie" cienie ale i wolniejszy render. Poeksperymentuj również z pozostałymi parametrami (poza bias).
Napisano 28 Październik 201113 l Autor Troche eksperymentowalem z tym swiatlem, choc nie za bardzo z tym self illumination zarnika. Tym razem zarnik nie bedzie jednak widoczny, a efektem glownym bedzie Glow. Znalazlem kilka pomocnych tutoriali: Self Illumination i Glow (Glare)- http://vimeo.com/10484481 (tego samego autora Volumetric Light - http://vimeo.com/9355962) i http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Glowing-material-and-objects-in-3D-Studio-Max/56492 (od 7min 45s) Polecam tez pobawic sie ustawieniami Global Illumination i Final Gather - i zaobserwowac roznice w ustawieniach - Moje eksperymenty przeprowadzilem w pokoju ktory zaaranzowalem na te potrzeby. Wiem, ze te same ustawienia nie bede mialy takiego samego efektu, ale to tylko proba zrozumienia swiatla Photometric nasladujacego swiatlo zarowki, poswiaty i cieni. [ATTACH=CONFIG]82651[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82650[/ATTACH]
Napisano 28 Październik 201113 l Autor pierwsze dwa obrazki to te same ustawienia: Photometric Free Sphere Ray Traced Shadows Uniphorm Spherical Kelvin 4356,3 Cd 15 emit light form - Sphere, radius 3 Atmoshere and Effects - Lens Effects - Glow, size 40, intensity 110, occlusion 100 (Glow behind ON) Camera shader - Output - Map glare effect (Glare) Map glare effects - Quality 2, Spread 7 (streaks ON), Streaks Weight 0,4 Exposure Value 4 Final Gather LOW Diffuse Bounces 5, Weight 1 Max Depth 5, Max Reflections 2, Max Refraction 5 Global Illumination ON , Multipler 1, Max. Num. Photons per Sample 500 Volumes - Max. Num. Photons p S. 100
Napisano 28 Październik 201113 l Autor [ATTACH=CONFIG]82653[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82652[/ATTACH] [h=2][/h] te same ustawienia i tylko obiekty dodane w scenie Photometric Free Sphere Ray Traced Shadows Uniphorm Spherical Kelvin 4356,3 Cd 15 emit light form - Sphere, radius 3 Atmoshere and Effects - Lens Effects - Glow, size 20, intensity 100, occlusion 100 (Glow behind ON) Camera shader - Output - Map glare effect (Glare) Map glare effects - Quality 2, Spread 5 (streaks ON), Streaks Weight 0,1 Photometric Exposure ustawilem manualnie (jak w aparacie fot.): - Shutter Speed 1/0,065 s, Aperture f/20,031, Film Speed(ISO) 150 Final Gather LOW Diffuse Bounces 5, Weight 1 Max Depth 5, Max Reflections 2, Max Refraction 5 Global Illumination ON , Multipler 1,5 Max. Num. Photons per Sample 500 Volumes - Max. Num. Photons p S. 100
Napisano 28 Październik 201113 l Autor [ATTACH=CONFIG]82654[/ATTACH] Photometric Free Sphere Ray Traced Shadows Uniphorm Spherical Kelvin 4500 Cd 18 emit light form - Sphere, radius 3,151 Atmoshere and Effects - Lens Effects - Glow, size 20, intensity 90, occlusion 100 (Glow behind ON) Camera shader - Output - Map glare effect (Glare) Map glare effects - Quality 3, Spread 6 (streaks ON), Streaks Weight 0,4 Photometric Exposure ustawilem manualnie (jak w aparacie fot.): - Shutter Speed 1/0,035 s, Aperture f/45, Film Speed(ISO) 250 Final Gather LOW Diffuse Bounces 5, Weight 1 Max Depth 5, Max Reflections 2, Max Refraction 5 Global Illumination ON , Multipler 1 Max. Num. Photons per Sample 500 Volumes - Max. Num. Photons p S. 100
Napisano 28 Październik 201113 l Autor Co myslicie o tych wersjach ? Nie do konca jeszcze wiem, jak najlepiej to wszystko razem ze soba powiazac i nie wszystkie funkcje znam. Moze zapomnialem o czyms waznym, jakies wazne ustawienia ?
Napisano 28 Październik 201113 l Autor Mam jeszcze pytanie co do wersji z prostokatnym obszarem glow effect. Dlaczego na renderze 3 i 4, wydaje sie, ze tylko za oknem(szyba), osiagnalem taki, niepozadany efekt ? Na jednym z nich, ale w pomieszczeniu, efekt glow jest okragly i ma dosyc wyrazna granice (w ciemnym miejscu, gdzie stoja pufy).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto